واکنش تند اولاند به اظهار نظرهای ترامپ درباره فرانسه



اخبار,اخبار بین الملل,اولاند

رییس جمهور فرانسه امروز (شنبه) نسبت به سخنان ترامپ در یک سخنرانی مبنی بر اینکه "پاریس پس از حملات نیروهای داعش دیگر پاریس سابق نیست"، واکنش تندی نشان داد..

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه در واکنش به سخنان دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا گفت وی باید از متحدین ایالات متحده در این شرایط حمایت کند.

 

وی ادامه داد: مسلماً تروریسم وجود دارد و ما باید با هم با آن بجنگیم. من فکر می‌کنم در هیچ شرایطی صحیح نیست که نسبت به کشورهای هم پیمان خود بی اعتنا باشیم. من هرگز با ایالات متحده چنین نخواهم کرد و از رییس جمهور آمریکا نیز می‌خواهم که چنین رویه‌ای را با فرانسه در پی نگیرد.

 

اولاند در پاسخ به سوالاتی که در این رابطه در حین بازدید از نمایشگاه کشاورزی فرانسه مطرح شد، گفت: من قصد مقایسه ندارم اما اینجا در فرانسه مردم دسترسی به اسلحه ندارند. اینجا شما شاهد این نخواهید بود که کسی به سادگی و بخاطر یک دلیل پیش پاافتاده به روی مردم شلیک کند.

 

ترامپ در سخنرانی خود در کنفرانس "عملکرد سیاسی محافظه کارانه" در روز جمعه مکرراً از اروپا به خاطر عدم کنترل حملات تروریستی نیروهای داعش انتقاد کرد و حتی گفت یکی از دوستان وی با نام جیم به همین دلیل از بردن خانواده‌اش به پاریس منصرف شده است.

 

از ابتدای سال 2015، بیش از 230 نفر در حملات تروریستی در فرانسه جان خود را از دست داده‌اند و از نوامبر همان سال نیز این کشور در وضعیت فوق‌العاده بوده است.

 

اظهار نظرهای ترامپ اعتراض شهردار پاریس را نیز برانگیخت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------