پدر عامل حادثه منچستر: پسرم خود را آماده سفر به عربستان می‌کرد



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,منچستر

پدر عامل حادثه تروریستی منچستر در اظهاراتی در این باره اعلام کرد که پسرش یک ماه و نیم پیش از این حمله در لیبی به سر می بُرد و در حال آماده سازی مقدمات حضور خود در عربستان بوده است.

 به گزارش  مهر به نقل از «دِیلی کوریِر»، پدر عامل حادثه تروریستی دوشنبه شب در شهر منچستر انگلیس در اظهاراتی اعلام کرد که پسرش یک ماه و نیم پیش از این حمله در لیبی به سر می بُرد.

 

پدر «سلمان عبیدی» مظنون حادثه تروریستی دو روز گذشته در منچستر در ادامه افزود که وی در حال آماده سازی مقدمات حضور خود در عربستان بوده است.

 

وی همچنین در ادامه؛ اخبار منتشره توسط برخی رسانه ها مبنی بر دستگیری یکی از دیگر پسران خود توسط پلیس انگلیس را مورد تأئید قرار داد.

 

لازم به ذکر است، نخست وزیر انگلیس روز گذشته و تنها چند ساعت پس از حادثه مذکور در این باره گفته بود: پلیس اطلاعاتی از عامل این انفجار در دست دارد؛ اما در حال بررسی این موضوع است که این فرد به تنهائی در این حمله نقش داشته و یا با مشارکت دیگر افراد به این اقدام مبادرت ورزیده است.

 

وی در ادامه افزود که نیروهای امنیتی این کشور از هویت مظنون به ارتکاب این رویداد اطلاع دارند؛ اما با این وجود نمی توان درباره نام وی ابراز اطمینان کرد.

 

«ترزا می» تأکید کرده بود: عامل حمله به منچستر می خواست حادثه مذکور با حداکثر فاجعه به انجام برسد.

 

شایان ذکر است، انفجار دوشنبه شب در سالن «منچستر ارنا» شهر  منچستر انگلستان موجب شد تا ترزا می نخست وزیر این کشور که درگیر رقابت پارلمانی ۲۰۱۷ است، تمامی فعالیت های انتخاباتی خود را به حال تعلیق درآورد.

 

در عین حال، «تیم فارون» رهبر حزب لیبرال دموکرات انگلستان نیز در پی این حادثه که به کشته شدن دستکم ۱۹ نفر و مجروح شدن حدود ۵۰ نفر منجر شد، فعالیت ستاد انتخاباتی خود را تعلیق کرد. وی این حادثه را که به هنگام برگزاری کنسرت در منچستر ارنا اتفاق افتاد، وحشتناک و شوک برانگیز توصیف و هدف از آن را آسیب رساندن به کودکان و جوانان حاضر در محل عنوان کرد.

 

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلستان نیز این حادثه را وحشتناک توصیف و با بازماندگان قربانیان ابراز همدردی کرد.

 

این در حالیست که گروهک تروریستی داعش با انتشار یک  فایل ویدئویی مسئولیت حادثه تروریستی دو شب گذشته در منچستر که منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مردم شرکت کننده در کنسرت موسیقی شد را بر عهده گرفت.

 

پلیس انگلیس اعلام کرد که در انفجار در سالن کنسرتی در شهر منچستر ۱۹ نفر کشته و ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

 

گفتنی است، ایستگاه قطار «ویکتوریا» که در نزدیکی محل حادثه قرار دارد نیز دیروز به دلایل امنیتی از مسافران تخلیه شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------