حضور اوباما و مرکل در گردهمایی مسئولیت جهانی در برلین



   اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,وباما

دهها هزار تن برای حضور در گفت‌وگوی باراک اوباما، رییس‌جمهور سابق آمریکا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان درباره دموکراسی و مسئولیت جهانی همزمان با پانصدمین سالگرد اصلاحات در آلمان در برلین حضور یافتند.

 به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعضای کلیسای پروتستان آلمان و بازیدکنندگان از سراسر جهان برای حضور در این سخنرانی در یکی از میادین نمادین پایتخت آلمان تجمع کردند در حالیکه در پی حمله اخیر تروریستی در منچستر شرایط امنیتی در بالاترین سطح خود قرار دارد.

 

بر اساس گزارش‌ها و آنچنان که برگزارکنندگان این مراسم اعلام کرده‌اند بیش از ۱۰۰ هزار تن در این سخنرانی برای دیدن این مناظره و گفت‌وگو در برلین حضور یافته‌اند.

 

پس از این گفت‌وگو مرکل همزمان با سفرش به بروکسل برای حضور در نشست سران ناتو انتظار می‌رود که با دونالد ترامپ، رییس‌جمهور جدید آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند.

 

اوباما گفت که از حادثه تروریستی منچستر دل شکسته شده است وی افزود: شاهد یک خشونت وحشتناک در منچستر بودیم این حادثه به ما یادآور شد که خطر بزرگ تروریسم و کسانی که می‌توانند آسیب بزرگی برای دیگران باشند، همچنان وجود دارد فقط به این دلیل که آنها متفاوتند. 

 

اوباما گفت که پیام تسلیت مشترکی با مرکل برای خانواده‌های قربانیان حمله منچستر داشته است، رئیس‌جمهور سابق آمریکا افزود: فرصت پیدا کردیم تا پیام تسلیت مشترکی را به قربانیان منچستر داشته باشیم.

 

در این مناظهر 90 دقیقه‌ای اوباما و مرکل باید به سوالات مهمی از سوی رهبران کلیسا و جوانان آلمانی و شیکاگو در باره مسائل مهمی مثل حملات پهپادی و مرگ مهاجران پاسخ دهند 

 

اوباما اواخر امروز برای دریافت نشان Media Prize  آلمان راهی بادن بادن در جنوب غرب آلمان می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------