درخواست چین از آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای از سرگیری مذاکره با کره شمالی



   اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,چین

نماینده چین در سازمان ملل از آمریکا، ژاپن و کره جنوبی خواست تا مذاکره با کره شمالی را آغاز کنند.

 به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لیو ویی، نماینده چین در سازمان ملل در این باره گفته است دست کشیدن کره شمالی از برنامه هسته‌ای خود باید نتیجه مذاکرات و نه پیش شرطی برای آغاز آن باشد.

 

در حالیکه بسیاری این پیشنهاد را منطقی و عاقلانه می‌دانند الکساندر برونتسوف، تحلیلگر سیاسی روسی می‌گوید این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که مقامات چینی خواهان انعطاف‌پذیری بیشتر آمریکایی‌ها در مقابل کره شمالی هستند و از آنها می‌خواهد تا عاقلانه‌تر به واقعیت موجود نگاه کنند.

 

مساله مذاکره با کره شمالی در دوره اوباما مطرح شد و اکنون در دوران رییس‌جمهور تغییری در آن ایجاد نشده است.

 

این تحلیلگر مسائل سیاسی و عضو آکادمی علوم روسیه در این باره ادامه داد: آمریکایی‌ها تنها در صورت وجود شروطی مشخص آماده آغاز مذاکره با پیونگ یانگ هستند؛ شرایطی که به صورت مشخص منوط به آمادگی کره شمالی برای تسلیم شدن می‌شود.با این حال زندگی نشان داده است که کره شمالی تاکنون بر اساس چنین شروطی از مذاکره سر باز زده و به مواضع خود ادامه خواهد داد.

 

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که نماینده چین در سازمان ملل تلاش دارد تا این مساله را برای آمریکایی‌ها روشن کرده و از همکاران خود به ویژه آمریکایی‌ها بخواهد تا عقلانیت بیشتری در مساله پیونگ یانگ به خرج دهد.

 

همزمان مدیر مرکز مطالعات شمال شرق آسیا نیز معتقد است که آمریکا، ژاپن و کره جنوبی نباید بر شرایط موجود خود در مقابل کره شمالی ادامه دهند.

 

وی در این باره توضیح می‌دهد: چین متوجه خطر و پیچیدگی مساله کره شمالی است و تلاش دارد تا توجهات را به این حقیقت جلب کند که گروه‌های مختلف باید سرانجام پای میز مذاکره آمده و این مشکل را از طریق گفت‌وگو و اقدامات دیپلماتیک حل و فصل نمایند. با این حال تاکنون گروه‌های مختلف راهی برای آغاز مذاکرات پیدا نکردند.

 

این در حالی است که آمریکا همواره از دولت چین خواسته تا محدودیت‌های خود علیه پیونگ یانگ را تشدید کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------