آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

آمریکا: چین محدودیت‌ها علیه کره شمالی را افزایش داده است



   اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , آمریکا

یک دیپلمات ارشد آمریکایی امروز جمعه اعلام کرد: طبق اعلام مقام‌های چین و آمریکا آنها تدابیر بازرسی و امنیتی در مرز با کره شمالی را در راستای اجرای تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی تشدید کرده‌اند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از اسوشیتد پرس، سوزان تورنتون، معاون وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران در شهر پکن گفت: این تدابیر چین نشان دهنده افزایش آگاهی این کشور از نیاز مبرم برای تحت فشار قرار دادن کره شمالی به منظور متوقف کردن آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای این کشور است.

 

تورنتون اظهار کرد: دولت جدید آمریکا تعهد این کشور به شراکت بیشتر با کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه و یا اجرای عملیات‌های دریایی در دریای چین جنوبی را کنار نگذاشته است.

 

او گفت: آمریکا در خصوص کره شمالی مشاهده کرده که چین تاکیدش بر همسایه کمونیستی خود را تغییر داده و فشارها را بیشتر کرده است. مقام‌های چین گفته‌اند بازرسی‌های مرزی و تدابیر امنیتی در مرز با کره شمالی را افزایش داده و بازرسی‌های گمرکی را نیز تشدید کرده‌اند.

 

پکن همچنین اقدامات دیگری را علیه کشورهایی که با کره شمالی تعامل می‌کنند انجام داده‌ است. او گفت: آمریکا با چین درباره اقدام علیه یک سری شرکت‌های مشخص در این زمینه گفت‌وگو کرده و منتظر است ببیند که چین چه اقدامی اتخاذ خواهد کرد.

 

تورنتون همچنین گفت: آمریکا و چین و چند کشور دیگر مشغول مذاکره بر سر یک قطعنامه آتی دیگر سازمان ملل علیه کره شمالی هستند تا زمان اقدام علیه این کشور بعد از یک آزمایش موشکی یا هسته‌ای جدید را کوتاه‌تر کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------