اردوغان از توافق با چارچوب زمانی برای تصمیم‌گیری درباره پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا خبر داد



  ترکیه

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: آنکارا و اتحادیه اروپا بر روی یک چارچوب کاری ۱۲ ماهه درباره تصمیم ترکیه در پیوستن به اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند.

 به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جریان دیدار با مدیران ارشد اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا برخی تحقیقات پیش از نشست انجام داده است. ما بر روی یک چارچوب زمانی ۱۲ ماهه توافق کرده‌ایم و با وزارت خارجه و اتحادیه اروپا درباره‌اش به گفتگو می‌پردازیم.

 

اردوغان روز ۲۵ مه سال جاری میلادی با دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا پیش از نشست ناتو در بروکسل دیدار کرد.

 

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و ترزا می، نخست وزیر انگلیس دیدارهای جداگانه‌ای داشت.

 

سخنگوی کمیسیون اروپا پس از این دیدار در بیانیه‌ای اعلام کرد:  ترکیه و اتحادیه اروپا باید به همکاری با یکدیگر ادامه دهند. مسائل مهم و اصلی مورد علاقه دو طرف باید با جزئیاتشان مورد بحث قرار گیرند.

 

منابع ریاست جمهوری ترکیه اعلام کردند، اردوغان، یونکر و تاسک در این دیدار همچنین درباره ضرورت تحقق توافق مهاجرت به گفت و گو پرداختند.

 

اردوغان نیز با اشاره به این دیدار گفت: ما درباره تحقق توافق مهاجرتی میان اتحادیه اروپا و آنکارا و صدور ویزا به گفتگو پرداختیم. ما خواستار حمایت برای ترکیه برای مقابله با تروریسم هستیم.

 

رجب طیب اردوغان همچنین با آنتونیو تاجانی، رئیس پارلمان اروپا نیز دیدار کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------