وعده تیلرسون پس از خروج آمریکا از معاهده آب و هوایی



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,آمریکا

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که کشورش به رغم خروج از توافق آب و هوایی پاریس، به تلاش های یکجانبه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ادامه می دهد.

 به گزارش  ایرنا به نقل از  خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وی در ضمن استقبال از 'الویسیو نونز' وزیر امورخارجه برزیل در واشنگتن، ادعا کرد که آمریکا از پیشینه خوبی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای که مسبب گرم شدن زمین است، برخوردار است.

 

تیلرسون به نشانه موافقت با نگرانی ها در این مورد که به رهبری جهانی آمریکا با تصمیم به خروج از توافق آب و هوایی پاریس خدشه وارد می شود، از شرکای واشنگتن خواست این مساله را در دایره دید خود نگهدارند.

 

گزارش ها حاکی است که تیلرسون یکی از مشاورانی بوده که از بیم ضربه به نفوذ خارجی آمریکا، به دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور توصیه کرده است واشنگتن را از توافق پاریس خارج نکند.

 

وزیر امور خارجه آمریکا در عین حال گفت: این مساله حائز اهمیت است که همه کشورها، آمریکا را به عنوان کشوری با سابقه خوب در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به رسمیت شناسند.

وی افزود: ما می توانیم به این مساله افتخار کنیم، امری که در نبود توافق پاریس انجام شد.

 

تیلرسون گفت: تصور نمی کنیم ما قصد تغییر رویکردمان در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در آینده را داشته باشیم، از اینرو مردم می توانند امیدوارانه به این مساله خوش بین باشند.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) در کاخ سفید اعلام کرد که دولت وی بی درنگ اجرای توافق پاریس را متوقف می کند.

 

اعلام خروج آمریکا از توافق آب و هوایی 2015 پاریس، با خشم و واکنش تند رهبران جهان همراه شد.

 

توافق آب و هوایی پاریس در سال 2015 مورد قبول حدود 200 کشور جهان قرار گرفت تا از گرم شدن زمین با کاهش انتشار دی اکسید کربن و دیگر انتشارات حاصل از سوخت های فسیلی، جلوگیری کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------