آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

سنگ‌اندازی ترامپ برای جلوگیری از ادای شهادت "کومی"



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,ترامپ

مشاور ارشد کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد استفاده از اختیارات خود برای جلوگیری از ادای شهادت «جیمز کومی» رئیس پیشین اف بی آی در جلسه سنا تصمیم گیری می‌کند.

 به گزارش ایرنا به نقل از  خبرگزاری رویترز از واشنگتن، کومی که ماه گذشته به وسیله ترامپ از پست ریاست اف بی آی برکنار شد، قرار است پنجشنبه هفته آینده در مقابل کمیته اطلاعات سنا شهادت دهد.

 

جلسه استماع کومی به دردسرهای ترامپ در ارتباط با احتمال داشتن رابطه میان تیم ترامپ و روسیه و مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌افزاید.

 

«کلین کانوی» مشاور ارشد کاخ سفید در مصاحبه ای که شبکه تلویزیونی ای بی سی با وی انجام داد، سعی کرد وانمود کند که ترامپ به کومی اجازه ادای شهادت در مقابل کمیته سنا را می‌دهد.

 

کانوی گفت: ما با بقیه دنیا جلسه ادای شهادت کومی را مشاهده می‌کنیم.

 

وی در عین حال در مورد تصمیم ترامپ برای استفاده از امتیاز اجرایی اش به منظور جلوگیری از برگزاری جلسه استماع کومی افزود: رئیس جمهوری در این مورد تصمیم گیری می‌کند.

 

به گفته کارشناسان حقوقی، ترامپ ممکن است از اصلی موسوم به «امتیاز اجرایی» استفاده کند تا جلوی شهادت دادن کومی را بگیرد. اما این اقدام احتمالا با واکنش‌هایی همراه خواهد بود و ممکن است موضوع به دادگاه نیز کشیده شود.

 

منتقدان پس از برکناری کومی گفتند که ترامپ قصد دارد بر تحقیقات اف بی آی در مورد نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال تبانی میان دو طرف، سرپوش گذارد.

 

پیش بینی می شود که در جلسه استماع جیمز کومی از وی در مورد مکالمه او با ترامپ سئوال شود.

 

گفته می شود که ترامپ در جریان این مکالمه، مدیر پیشین اف بی آی را تحت فشار قرار داده تا به تحقیقات این سازمان در مورد «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی پیشین رئیس جمهوری پایان دهد. فلین که روابطش با روسیه زیر ذره بین قرار گرفت و در نهایت مجبور به استعفا شد.

 

وزارت دادگستری آمریکا و چند کمیته در کنگره این کشور در حال تحقیق در مورد موضوع روسیه هستند.

 

دولت روسیه ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا در مورد تلاش مسکو برای اعمال نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع ترامپ را رد کرده است.

 

با این حال، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه گفت که ممکن است برخی اشخاص در روسیه شخصا در این زمینه اقدام کرده باشند.

 

ترامپ که در مورد یافته‌های آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا ابراز تردید کرده، اتهام تبانی با روسیه را نپذیرفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------