واکنش متفاوت پوتین به خروج آمریکا از توافق پاریس: نگران نباشید، خوشحال باشید



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,پوتین

رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد: تصمیم همتای آمریکایی‌اش برای خروج از توافق آب و هوای پاریس را قضاوت نمی‌کند و معتقد است هنوز برای دستیابی به توافقنامه‌ای که برای تمامی کشورها مناسب باشد وقت هست

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در جریان نشست اقتصادی در سن‌پترزبورگ گفت: نگران نباشید، خوشحال باشید، آمریکا اگر در این توافق می‌ماند موضع بالاتری برای چانه زنی جهت تغییر این توافقنامه داشت.

 

پوتین افزود: بهترین کار این است که شرایطی را به وجود آوریم که رهبران جهان بتوانند برای تعریف مجدد این توافقنامه با یکدیگر همکاری کنند. جهان به توافقنامه پاریس به عنوان یک نقطه شروع نیاز دارد.

 

تصمیم اخیر ترامپ برای خروج از توافقنامه آب و هوای پاریس باعث خشم بین‌المللی شد و محکومتیهای بسیاری را از جانب رهبران کشورهای خارجی و چندین تن از شهرداران و فرمانداران آمریکایی به همراه داشت.

 

توافقنامه آب و هوای پاریس در دسامبر 2015 میلادی به امضا رسید و یک توافق بین‌المللی است که قصد دارد دمای زمین را کمتر از دو درجه سیلسیوس نگه دارد.

 

پوتین در جریان این کنفرانس اقتصادی درباره اتهامات مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی آمریکا و دیدگاهش مبنی بر اینکه روسیه و ناتو باید در مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری کنند، صحبت کرد.

 

پوتین گفت: این اتهامات که دولت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله کرده تا باعث شکست هیلاری کلینتون و پیروزی دونالد ترامپ شود، تنها یک  سری گمانه زنی هستند وهیچ مبنای ملموس و مشخصی ندارند.

 

وی افزود: بسیاری از مقامات تلاش می‌کنند برای حل مشکلات سیاسی داخلی از ابزارهای سیاست خارجی استفاده کنند. این اقدام مضر است و به روابط بین‌المللی، اقتصاد و امنیت جهانی و مبارزه با ترور خدشه وارد می کند. زمان آن فرا رسیده که این حرفهای مضر و بی‌فایده متوقف شوند.

 

پوتین افزود: شخصا گزارشات اطلاعاتی آمریکا را در خصوص ادعاهای حمله سایبری از جانب روسیه مطالعه کرده‌ام وباید بگویم که آنها هیچ سند و مدرکی برای این اظهارات خود ندارند. اینها یک مشت گمانه‌زنی و نتیجه‌گیری بر مبنای گمانه‌زنی‌ها هستند.

 

وی در ادامه گفت: این ایده که حمله سایبری از جانب نشانه‌های پروتکل اینترنتی روسی صورت گرفته‌اند، هیچ معنی نمی‌دهد. اثر انگشتها کجا هستند؟ نشانه های پروتکل اینترنتی می‌توانند جعلی باشند.  آیا می دانید که چه تعداد از کارشناسان وجود دارند که می توانند این کار را به گونه‌ای انجام دهند که انگار فرزندانتان از نشانی‌های پروتکل اینترنتی خانه‌تان استفاده کرده‌اند. آنها می توانند هر چیزی را جعل و دیگران را متهم کنند. این یک مدرک معتبر محسوب نمی‌شود.

 

پوتین گفت: تیم کلینتون مرتکب ارزیابی اشتباه شده است. آنها نمی خواهند اشتباه خود را بپذیرند. بسیار آسان‌تر است که روسیه را مقصر جلوه دهند. این اقدام مرا به یاد اظهارات و اقدامات ضد یهودی می اندازد.

 

پوتین همچنین درخصوص اینکه محققان مشغول بررسی روابط ادعا شده بین کمپین انتخاباتی ترامپ و مقامات روسیه هستند نیز پرداخت و گفت: وظیفه یک سفیر این است که نشست برگزار کرده و درباره مسائل کنونی مذاکره کند. آیا شما دیوانه هستید؟

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------