عضو خاندان حاکم امارات از احتمال تغییر در رهبری قطر خبر داد



   اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,امارات متحده

یک عضو برجسته خاندان حاکم امارات متحده عربی در اظهاراتی احتمال تغییر در رهبری کشور قطر که درگیر یک بحران دیپلماتیک حاد با دیگر همسایگانش در منطقه خلیج فارس شده را مطرح کرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ این عضو خاندان حاکم امارات به نام سلطان سعود القاسمی، اظهار کرد: در حال حاضر شهروندان قطر می‌پرسند آیا این وضعیت قرار است منجر به تغییر در رهبری این کشور شود؟

 

القاسمی که یکی از اعضای خاندان حاکم بر شارجه در امارات است به آسوشیتدپرس طی امروز (چهارشنبه) گفت: امیدوار است قطر به این مسیر خودسرانه و خودخواهانه‌ای که در پیش گرفته پایان دهد.

 

او گفت: قطر باید شبکه خبری الجزیره را تعطیل و یا دست‌کم فعالیتش را محدود کند و تامین مالی گروه‌های افراط گر را خاتمه دهد تا به این بحران پایان دهد.

 

این مسئول اماراتی افزود: بعید نیست تدابیر دیگری علیه قطر اتخاذ شود اما امیدواریم چنین اتفاقی نیفتد.

 

وی اظهار داشت: هیچ کس مخالف مذاکره نیست اما قطر باید در درجه اول به تغییر سیاستش متعهد باشد.

 

اخیرا نیز روزنامه سعودی الریاض در گزارشی تحت عنوان «پنج کودتا در 46 سال… کودتای ششم بعید نیست» به مساله کودتاها در قطر پرداخت و امیر قطر را به برکناری تهدید کرد، زیرا اکنون بعضی از خاندان‌های قدرتمند در قطر از این حکومت ناراضی هستند.

 

این روزنامه سعودی مدعی شد،  "خاندان آل ثانی با ارسال نامه‌ای به سلمان بن عبدالعزیز، شاه عربستان از مسائل موجود عذرخواهی کردند. بدین وسیله آنها از خاندان حاکم بر قطر اعلام برائت کرده‌اند.

 

روزنامه الریاض در تهدیدی آشکار به براندازی در قطر نوشت، که این نامه خانواده آل ثانی بیانگر عمق شکاف در میان حکام قطر است. آنان نیز اعلام کرده‌اند که از سیاست‌های تمیم (مقامات حاکم در قطر) خسته شده‌اند و احتمال دارد که کودتای جدیدی در حکومت قطر صورت گیرد.

 

پیش از این، روزنامه قطری «الرایه» مقاله‌ای با عنوان برخی گروه‌ها می‌خواهند مردم از دین نفرت داشته باشند را منتشر کرد. این روزنامه در کنار این مقاله، کاریکاتوری از «عبدالعزیز آل شیخ» مفتی اعظم عربستان سعودی ترسیم کرد که پیروان خود را به سوی آتش هدایت می‌کند. این امر موجب خشم سعودی‌ها شد.

 

روز دوشنبه در پی بالا گرفتن بحران میان قطر و همسایگان عربش چند کشور شامل بحرین، مصر، عربستانو امارات روابط دیپلماتیکشان با قطر را قطع کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------