دوحه پاسخ عادل الجبیر را داد: ما نیازی به هیچ کمکی نداریم



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,قطر

دوحه پیشنهاد وزیر خارجه عربستان برای دادن کمک‌های انسانی به قطر را رد و تاکید کرد که نیازمند هیچ امدادرسانی نیست.

 به گزارش ایسنا، به نقل از سی ان ان، در بیانیه‌ای که امضای مدیر دفتر اطلاع رسانی در وزارت خارجه قطر در آن وجود دارد، به اظهارات وزیر خارجه عربستان پاسخ داده شده است.

 

در این بیانیه آمده است که دوحه نیازمند هیچ امدادرسانی غذایی یا دارویی نیست  بلکه همچنان به مناطق آسیب دیده کمک‌هایی ارائه می‌دهد.

 

در این بیانیه آمده است این پیشنهاد با شواهد قاطعانه تاکید می‌کند که بستن گذرگاه‌های زمینی و حریم هوایی و دریایی از سوی کشورهای عربی برادر در حوزه خلیج فارس یک محاصره و نه تحریم است.

 

در این بیانیه، قطر اقدام برخی از مسئولان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را که تصمیمات برای قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی با قطر و بستن حریم‌های هوایی، زمینی و دریایی را به عنوان «تحریم» توصیف کرده بودند محکوم کرد.

 

قطر اعلام کرد آنچه که رخ می‌دهد «با اجماع نظر محافل بین‌المللی» یک محاصره است.

 

مدیر دفتر رسانه‌ای وزارت خارجه قطر در این بیانیه اعلام کرده است که کشورش در معرض محاصره‌ای است که هدف از آن به صورت علنی فشار بر دولت قطر و ساکنانش به منظور تحقق اهداف سیاسی است.

 

وی افزود: قابل قبول و یا منطقی نیست که اتهام‌های واهی و بی اساس در خصوص روابط میان کشورها و ملت‌های برادر مطرح شود.

 

در بیانیه وزارت خارجه قطر تاکید شده است که دوحه اتخاذ گام‌های مشابه جهت طرح اتهام‌هایی علیه کشورهای برادر در حوزه خلیج فارس را نمی‌پذیرد و این علی رغم آن است که درست بودن چنین اتهام‌هایی در عرصه بین‌المللی علیه تعدادی از افراد و نهادهای دارای تابعیت این کشورها ثابت شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------