کره جنوبی، بزودی موشک زمین به هوا را به مرحله تولید انبوه می رساند



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,کره جنوبی

یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی گفت که این کشور دوره آزمایشی موشک های زمین به هوای ام - سام (M-SAM) را به پایان رساند و بزودی وارد مرحله تولید انبوه این جنگ افزار سنگین خواهد شد.

 به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، این مقام که خواست نامش فاش نشود گفت: این موشک ها از نوع میان برد زمین به هوا است که در راستای برنامه دفاعی موشکی کره جنوبی و در برابر تهدیدات کره شمالی تولید می شوند.

 

او گفت: نمونه اولیه این موشک ها که اوایل همین ماه آزمایش شدند برای رهگیری موشک های بالستیک دشمن مناسب هستند.

 

ازمایش این موشک بیانگر اتمام سیستم توسعه موشک های 'ام سام' توسط اژانس توسعه دفاعی (ADD ) کره جنوبی است. این سازمان یک مجموعه دولتی تحقیق و توسعه فناوریهای دفاعی است.

 

ابتدا قرار بود طرح توسعه موشک های ام سام که نوعی موشک ضد هوایی هدایت شونده است ماه اوت به پایان برسد اما کار تولید ازمایشی این موشک ها دو زماه زودتر به پایان رسید.

این موشک ها برای رهگیری موشک های ورودی در ارتفاع 20-40 کیلومتر طراحی شده اند.

 

کره جنوبی مدعی است که پرتاب مکرر موشک های بالستیک و آزمایش های هسته ای کره شمالی باعث شده تا سئول برای تامین امنیت خود، سیستم موشکی خود را تقویت کند.

 

در مقابل کره شمالی نیز همسایه جنوبی خود را متهم می کند که با کشیدن آمریکا به شبه جزیره کره و برپایی رزمایش مشترک با واشنگتن، بر ناامنی منطقه دامن می زند.

 

حضور قدرتهای خارجی در شبه جزیره کره، عملا این منطقه را به سمت بی ثباتی و تشنج سوق داده و سبب شده است تا دو کشور کره شمالی و کره جنوبی که از سال 1950 میلادی تاکنون در شرایط نه جنگ نه صلح بسر می برند به مرز یک جنگ فراگیر نزدیک شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------