پاپ فرانسیس به کشورها: بدون هیچ تعصبی پذیرای آوارگان باشید



    اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,پاپ فرانسیس

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز یکشنبه در سخنانی خواستار غلبه بر افکار انحرافی در خصوص آوارگان و پذیرش بدون ترس آنان شد.

 به گزارش ایرنا'، رهبر کاتولیک های جهان در مراسم مذهبی امروز در واتیکان، با یادآوری روز جهانی پناهجویان، خواستار پذیرش آوارگان و پناهجویان جهان شد. 

 

وی در این باره گفت: متاسفانه وجود عقاید انحرافی و افراطی موجب می شود که برخی جوامع به آوارگان به دید دشمن نگاه کنند در صورتی که هرگز چنین نیست. برخی جوامع نیز از اینکه پذیرای آوارگان باشند، ترس و واهمه دارند. باید بگویم که این جوامع باید ترس را در این خصوص کنار بگذارند و برای اینکه جهان بهتری داشته باشیم، بدون هیچ تعصبی پذیرای آوارگان باشند.

غلبه کرد. 

 

پاپ فرانسیس در ادامه افزود: جنگ ها در منطقه خاورمیانه تلفات بسیار زیادی بر جای گذاشته است. علاوه بر آن تعداد زیادی از افراد بی خانمان شده اند که این موضوع بسیار اسف بار و نگران کننده است. باید توجه ویژه ای به زنان، مردان و کودکانی داشت که در حال فرار از درگیری ها و خشونت ها و تعقیب ها هستند. تعداد زیادی از آنها جان خود را در دریا از دست دادند. سرگذشت آنها همراه با درد و امید است که می تواند تبدیل به فرصت برادری و شناخت متقابل واقعی شود.

 

رهبر کاتولیک های جهان در پایان ابراز امیدواری کرد که درگیری ها و خون ریزی ها در منطقه خاورمیانه هر چه زودتر پایان یابد.

 

سازمان ملل متحد بیستم ژوئن را روز جهانی پناهجویان نامگذاری شده است. 

 

پاپ فرانسیس مکررا به اتحادیه اروپا تاکید کرده است تا به رویارویی با بزرگترین بحران آوارگان از جنگ جهانی دوم بپردازد و در سپتامبر 2015 به هر یک از مقام‌های مذهبی اروپا گفت تا دست کم میزبان یک خانواده آواره باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------