انتخاب پناهجوی سوری به عنوان سفیر حسن‌نیت یونیسف



   اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,پناهجوی سوری

یونیسف در آستانه روز جهانی پناهجویان یک پناهجوی دختر 19 ساله سوری را به عنوان جدیدترین و جوانترین سفیر حسن‌نیت خود انتخاب و معرفی کرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از سایت یونیسف، این انتخاب، "موزون الملهان"، پناهجوی سوری را به اولین فردی تبدیل می‌کند که با داشتن شرایط پناهجویی به عنوان نماینده‌ای در سازمان ملل تبدیل شده است.

 

   اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,پناهجوی سوری

 

موزون که در دوران زندگی خود در کمپ پناهجویان اردن از کمک‌های یونیسف بهره‌مند شده بود مانند "آدری هپبورن"، دیگر سفیر حسن‌نیت یونیسف است که در دوران کودکی برای این سمت انتخاب شد.

 

موزون در پی این انتخاب اظهار کرد: حتی به عنوان یک کودک من می‌دانستم که تحصیل کلید آینده من است. زمانی که از سوریه گریختم تنها وسایلی که با خود بردم کتاب‌های درسی‌ام بود.

 

وی ادامه داد: به عنوان یک پناهجو من می‌دیدم که چه اتفاقی برای کودکانی می‌افتد که مجبور به ازدواج یا کار کردن می‌شدند. آن‌ها فرصت تحصیل و تنها فرصت‌های ممکن برای ساخت آینده خود را از دست می‌دادند. به همین دلیل من به همکاری با یونیسف برای کمک به این کودکان و بازگرداندن آن‌ها به مدارس افتخار می‌کنم.

 

   اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,پناهجوی سوری

 

موزون به همراه خانواده‌اش در سال 2013 مجبور به فرار از وطنش سوریه شد و پیش از استقرار در انگلیس سه سال را در کمپ پناهجویان در اردن سپری کرد. در دوران حضور 18 ماهه‌اش در کمپ پناهجویان او حمایت از دسترسی مودکان به تحصیل را به ویژه برای دختران آغاز کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------