آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

نیروهای آمریکایی در اوکراین مستقر می‌شوند



   اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, نیروهای آمریکایی

رئیس مجلس اوکراین از توافق احتمالی با آمریکا درخصوص استقرار ادوات و تجهیزات نظامی و نیروهای ذخیره آمریکا در خاک اوکراین خبر داد.

 به گزارش ایسنا از ریانووستی، آندری پاروبی افزود: این توافقنامه برنامه مفصل و ویژه‌ای برای توسعه فن آوری‌های نظامی در خاک اوکراین به وجود می‌آورد.

 

پاروبی پیشتر در سفر خود به ایالات متحده آمریکا، از لزوم انعقاد توافق دوجانبه با واشنگتن در زمینه امنیتی و تحویل تسلیحات هوایی به اوکراین سخن گفته بود.

 

به گفته این مقام اوکراینی، آمریکا قراردادهای مشابه دیگری با ژاپن، استرالیا و اسرائیل در زمینه همکاری‌های نظامی دوجانبه دارد.

 

همچنین ریک لارسن، سناتور آمریکایی به ریانووستی گفته است که کنگره در نظر دارد تا بحث اختصاص بودجه نظامی برای ارسال تسلیحات هوایی به اوکراین را در بودجه ۲۰۱۸ میلادی بررسی کند.

 

در اوایل ماه می سناتورهای آمریکا پیش نویس قانونی را تنظیم کردند که براساس آن از بودجه فدرال آمریکا بیش از ۴۱۰ میلیون دلار کمکهای نظامی به اوکراین تعلق گیرد که باید تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی بررسی شود.

 

پنتاگون نیز در نظر دارد تا کمکی ۱۵۰ میلیون دلاری را تحت عنوان کمک‌های آموزشی و ارسال تسلیحات دفاع هوایی به اوکراین ارسال کند.

 

مقامات روسیه بارها به ارسال تسلیحات نظامی و حضور آمریکا در خاک اوکراین به شدت هشدار داده‌اند و آن را مانع رسیدن صلح در منطقه و آتش افروزی جنگ در کشور اوکراین دانسته‌اند.

 

روابط اوکراین و روسیه از سال ۲۰۱۴ میلادی و در پی اختلاف سیاسی به شدت تیره شد و در پی الحاق کریمه به خاک روسیه، مقامات اوکراینی تلاش کردند تا همگرایی بیشتر با ناتو و آمریکا را در دستور کار خود قرار دهند.

 

در همین خصوص امروز سه شنبه  پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین در سفری به واشنگتن در نظر دارد تا همکاری‌های خود را با آمریکا در برابر آنچه که تهدید روسیه در منطقه خوانده، گسترش دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------