مرکل: آینده اتحادیه اروپا مهم تر از مذاکرات برگزیت است



   اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,مرکل

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در بدو ورود به نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: آینده اتحادیه اروپا بر مذاکرات برگزیت اولویت دارد.

 به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اظهارات سرزنش آمیز مرکل ظاهرا خطاب به نخست وزیر انگلیس بوده که گفته است طرح هایی را درباره مذاکرات برگزیت برای ارائه در نشست سران اتحادیه اروپا مد نظر دارد.

 

مرکل به عنوان بانفوذترین رهبر اروپا در بدو ورود به نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: از نظر من، اینده 27 کشور باقی مانده در اتحادیه اروپا، مهم تر از مذاکرات خروج با بریتانیای کبیر است. ما می خواهیم این مذاکرات را با روحیه خوب انجام شود.

 

روزنامه اکسپرس انگلیس نیز به نقل از مرکل گزارش داد که وی خواستار انجام مذاکرات «باجدیت» و «بسرعت» است.

 

مرکل همچنین از حضور «امانول مکرون» رئیس جمهوری جدید فرانسه دراولین نشست سران اتحادیه اروپا پس از پیروزی اش در انتخابات هفتم مه (17 اردیبهشت) استقبال کرد و گفت: از همکاری با مکرون خرسند است زیرا باور دارد که خلاقیت و انگیزه های جدید شکل گرفته در فرانسه و آلمان می تواند برای همه خوب باشد.

 

مرکل همواره از جدی ترین منتقدان انگلیس پس از اعلام خروج این کشور از اتحادیه اروپا در ژوئن گذشته بوده است.

 

وی اوایل سال جاری همچنین از انگلیس و آمریکا انتقاد کرد و گفت آنها دیگر شرکای قابل اعتمادی نیستند و اروپا باید سرنوشت خود را در دست بگیرد.

 

به گزارش ایرنا، اولین دور مذاکرات برگزیت روز دوشنبه 29 اردیبهشت آغاز شد. گاردین به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا گزارش داد که روز اول مذاکرات، نمایش در مقابل دوربین ها بوده و مذاکرات اصلی 10 ژوئیه (19 تیر) آغاز خواهد شد.

 

دو طرف دو سال فرصت خواهند داشت تا بر سر جزئیات روابط آینده شان پیش از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا در ماه مارس 2019 توافق کنند.

 

بحث شهروندان اروپایی ساکن انگلیس و انگلیسی های ساکن اروپا، هزینه تعهدات مالی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که در حدود 100 میلیارد یورو برآورد می شود و روابط تجاری دو طرف به دنبال برگزیت، اصلی ترین موضوعات مورد بحث در این دور از مذاکرات خواهد بود.

 

رهبران اروپا ظاهرا در نشست بروکسل درباره طرح های دولت انگلیس در حمایت از حقوق شهروندان اتحادیه اروپا پس از برگزیت آگاه خواهند شد.

 

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس پنچشنبه شب آنها را از این طرح ها آگاه خواهد کرد. به گزارش بی بی سی مذاکرات برگزیت در نشست سران اتحادیه محدود خواهد بود زیرا اتحادیه اروپا، مذاکرات را به طور جداگانه با انگلیس برگزار می کند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------