نهایی شدن توافق فروش اس 400 به ترکیه



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,اس 400

ولادیمیر کوژین دستیار امور همکاری های فنی-نظامی رئیس جمهوری روسیه از توافق نهایی مسکو برای فروش سامانه پدافند موشکی اس 400 به ترکیه خبر داد که عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و همپیمان نظامی آمریکا است.

 به گزارش ایرنا، خبرگزاری اینترفکس روز پنجشنبه به نقل از مقام روس نوشت: مسائل فروش سامانه موشکی و توافق های مرتبط حل شده، اما هنوز در باره موضوع اعطای وام در قبال خرید اس 400 تصمیم گیری نشده است.

 

ترکیه که از سال 1952 عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است از سامانه های پدافند هوایی این سازمان برای پوشش هوایی استفاده می کرد.

 

با خروج جنگ افزارهای دفاع هوایی پاتریوت آمریکا و آلمان از جنوب ترکیه در سال 2015، این کشور خرید سامانه های پدافند موشکی اس 400 را در اولویت قرار داد.

 

اس 400 که فقط در اختیار نیروهای مسلح روسیه است و با چین نیز قرارداد فروش آن امضا شده است، با پوشش راداری گسترده و توان شلیک همزمان 72موشک و نابودی اهداف تاکتیکی و بالستیکی از پنج تا 60 کیلومتر فاصله و دو تا 27 کیلومتر ارتفاع از پیشرفته ترین سامانه های دفاعی در جهان شناخته می شود.

 

این سامانه متحرک زمین به هوا که در طول هشت دقیقه از حرکت به حالت استقرار و آماده باش شلیک می رسد، برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن مانند هواپیماهای پارازیت انداز، شناسایی و جاسوسی، راهبردی، بمب افکن و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر جنگ افزارهای پیشرفته کاربرد دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------