آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

انتقاد مسکو از عدم صدور ویزا برای دیپلمات‌های روس از سوی آمریکا



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,ماریا زاخاروو

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از رفتار خارج از عرف واشنگتن در ممانعت از صدور ویزای برای دیپلمات‌های روسیه به شدت انتقاد کرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از اینترفاکس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: واشنگتن نه تنها تصمیمی درباره اجازه دادن به بازگشت ۳۵ دیپلمات اخراج شده روسیه از خاک این کشور برای حضور مجدد در حوزه ماموریت‌شان ندارد بلکه با صدور ویزا برای دیپلمات‌های جدید روسیه برای انجام ماموریت‌های دیپلماتیک در آمریکا هم مخالفت کرده است.

 

وی افزود: رفتار آمریکا تلاش برای قطع ارتباط دوجانبه و کاملا غیرقابل قبول است.

 

باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا در دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی به بهانه دخالت روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ،۳۵ دیپلمات روس را از خاک این کشور اخراج کرد.

 

هر چند مقامات روسیه تاکنون دست به اقدام متقابل نزده‌اند اما در چند هفته اخیر موضع گیری‌های مختلفی درباره اخراج قریب‌الوقوع دیپلمات‌های آمریکایی از روسیه منتشر شده است.

 

با این حال کارشناسان سیاسی احتمال می‌دانند که پس از دیدار روسای جمهور دوکشور، گشایشی در ‌روابط دوجانبه ایجاد شود اما ظاهرا مقامات واشنگتن تمایلی به حل این بحران ندارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------