آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

لغو طرح ممنوعیت حمل لپ تاپ در پروازهای سعودی به مقصد آمریکا



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,غو طرح ممنوعیت حمل لپ تاپ

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه در گزارشی از ریاض به نقل از هواپیمایی سعودی اعلام کرد که از امروز ممنوعیت همراه داشتن لب تاپ و تبلت در پروازهای به مقصد آمریکا و انگلیس متعلق به عربستان لغو شده است.

به گزارش ایرنا عبدالرحمن الطیب، سخنگوی هواپیمایی سعودی امروز اعلام کرد که بعد از اقدامات صورت گرفته از سوی نیروهای امنیت پرواز آمریکا در فرودگاه های ریاض و جده، دولت آمریکا به این هواپیمایی ابلاغ کردند که از امروز/چهارشنبه/ حمل لب تاپ و تبلت در کابین هواپیماها به مقصد آمریکا بلامانع است.

 

براساس قانون قبلی که از ماه مارس (فروردین) اجرایی شد مسافرانی که از چند کشور در خاورمیانه و شمال آفریقا راهی آمریکا و بریتانیا می شدند اجازه نداشتند وسایل الکترونیکی بزرگ‌تر از تلفن همراه از جمله لپ تاب و تبلت را با خود به داخل هواپیما ببرند.

 

براساس مصوبه دولت آمریکا و بعد از آن انگلیس، هر دستگاه الکترونیکی بزرگ‌تر از تلفن همراه باید به قسمت بار هواپیما تحویل داده می شد.

 

براساس این گزارش، وزارت امنیت ملی آمریکا دیروز ضمن انتشار بیانیه ای در پایگاه رسمی خود اعلام کرد، پروازهایی که از فرودگاه های سلطان خالد در ریاض، سلطان عبدالعزیز در جده و هواپیماهای خطوط هوایی سعودی که از شهرهای مختلف عربستان عازم شهرهای آمریکا می شوند از قانون ممنوعیت حمل لپ تاپ و تجهیزات الکترونیکی بزرگتر از تلفن همراه به داخل کابین هواپیما معاف هستند.

 

پیش از این اداره امنیت حمل و نقل آمریکا اعلام کرده بود فرودگاه سلطان خالد در ریاض پاکسازی شده و فرودگاه سلطان عبدالعزیز در جده بررسی می شود.

 

خطوط هوایی کشورهای امارات، قطر و ترکیه نیز چندی پیش از این قانون معاف شدند.

 

در ماه مارس، آمریکا طرح ممنوعیت حمل وسایل الکترونیکی بزرگتر از تلفن همراه به داخل هواپیما را در سفرهای هوایی از مقصد مصر، اردن، کویت، مراکش، قطر، عربستان، ترکیه و امارات متحده عربی به آمریکا اجرا کرد.

 

این طرح از سوی برخی از کشورها از جمله انگلیس و نیوزلند با استقبال همراه شد.

 

منابع امنیتی آمریکا اعلام کرده بودند که آنها به تازگی دریافته‌اند که تروریست های داعش در حال بررسی راه‌هایی بوده اند تا بتوانند بمب های خاص و مواد منفجره را در دستگاه‌های الکترونیکی، مخفی و به داخل هواپیما منتقل کنند.

 

آمریکا محدودیت همراه داشتن وسایل الکترونیکی بزرگ را شامل ۹خط هوایی از هشت کشور ترکیه، مراکش، اردن، مصر، امارات متحده عربی، قطر، عربستان سعودی و کویت کرده بود.

این خطوط هوایی، روزانه از حدود ۵۰ کشور پروازهایی به مقصد آمریکا دارند.

 

بعد از اعلام آن قانون، خط هوایی امارات در واکنش به آن خدمات ویژه‌ای ارائه داد تا مسافرانش بتوانند همچنان بعد از تحویل بار، لپ‌تاپ و دیگر وسایل الکترونیکی خود را به همراه داشته باشند و آنها را هنگام سوار شدن به هواپیما تحویل بار بدهند.

 

همچنین مسافرانی که با این خط هوایی و بعد از توقف در دوبی راهی آمریکا می‌شوند، می‌توانستند در پرواز اول خود، لپ‌تاپ‌هایشان را به همراه داشته باشند و آنها را وقتی که برای پرواز مستقیم به سمت آمریکا سوار هواپیما می‌شوند، تحویل بار دهند.

 

البته دولت انگلیس نیز محدودیت امنیتی مشابهی را شامل تمام پروازهایی کرده بود که از مصر، ترکیه، اردن، عربستان، تونس و لبنان راهی آن کشور می شدند.

 

آن محدودیت‌ها، شامل تمام ابرازها از جمله تلفن‌های همراهی می‌شد که ابعادی بزرگ‌تر از ۱۶ در ۹.۳ سانتیمتر دارند یا ضخامت آنها بیشتر از ۱.۵ سانتیمتر است.

 

خط هوایی اردن در حساب کاربری خود در توییتر فهرستی از کارهایی را منتشر کرده است که می‌تواند جایگزین استفاده از وسایل الکترونیک باشد، به ویژه برای مسافران پروازهای طولانی.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------