ترامپ، نیویورک تایمز را مسئول شکست عملیات هلاکت سرکرده داعش دانست



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ‌آمریکا روز شنبه در توییت های صبحگاهی خود از روزنامه های نیویورک تایمز و واشنگتن پست به دلیل شکست عملیات به هلاکت رساندن ابوبکر البغدادی سرکرده داعش، انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، وی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: روزنامه ناموفق نیویورک تایمز، تلاش آمریکا برای کشتن البغدادی، تحت تعقیب ترین تروریست را نقش بر آب کرد. دستور کار ناقص شان در مورد امنیت ملی.

 

این توییت چند روز پس از مصاحبه نیویورک تایمز با ترامپ در مورد موضوعات مختلفی چون اروپا، داعش و اقتصاد منتشر شد.

 

رئیس جمهوری آمریکا قبل از این، در توییت دیگری در مورد روزنامه واشنگتن پست، نوشت: درز اطلاعات جدید از طرف (شرکت) آمازون، روزنامه واشنگتن پست، این بار علیه جف سشنز دادستان کل آمریکا. باید جلوی این افشاگری های غیرقانونی همچون افشاگری کومی (مدیر سابق اف بی ‌آی) را گرفت.

 

مشخص نیست که روزنامه نیویورک تایمز به چه نحو در عملیات کشتن البغدادی مشارکت احتمالی داشته است.

 

آخرین باری که این روزنامه مطلبی در مورد سرکرده داعش منتشر کرد، روز گذشته (جمعه) بود که سخنان جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا را در باره زنده بودن البغدادی برجسته کرد.

 

توییت های ترامپ ساعاتی پس از استعفای شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید منتشر شد. اسپایسر با ترامپ در مورد انتصاب آنتونی اسکاراموچی به عنون مدیر ارتباطات کاخ سفید اختلاف نظر داشت.

 

ترامپ امروز (شنبه) توییت دیگری را در مورد شرکت در مراسم تحویل بزرگ ترین ناو هواپیمابر جهان به ناوگان نیروی دریایی آمریکا منتشر کرد.

 

وی که فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا است، روز جاری به پایگاه دریایی 'نورفولک' در ویرجینیا سفر کرد تا ریاست مراسمی را برعهده گیرد که در آن ناو هواپیمابر 'یو اس اس فورد' را که اولین عضو از نسل جدید ناوهای هواپیمابر هسته ای به شمار می رود، وارد ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده می شود.

 

عملیات ساخت یو اس اس فورد در سال 2009 آغاز شد و قرار بود تا سپتامبر 2015 با هزینه 10 میلیارد و 500 میلیون دلار تکمیل شود. نیروی دریایی آمریکا دلیل تاخیر در ساخت این ناو هواپیمابر را فناوری و سامانه های پیشرفته این کشتی از جمله سیستم های الکترومغناطیسی مورد استفاده برای برخاستن جت های (جنگنده بمب افکن) و پهپادها (هواپیماهای بدون سرنشین) دانست.

 

یو اس اس فورد به نام جرالد فورد سی و هشتمین رئیس جمهوری آمریکا نامگذاری شده است که در جنگ جهانی دوم، ناو سروان نیروی دریایی ایالات متحده بود.

 

فورد پس از خدمت در ارتش، به عنوان عضو مجلس نمایندگان آمریکا و پس از آن توسط ریچارد نیکسون رئیس جمهوری وقت آمریکا به عنوان معاون رئیس جمهوری انتخاب شد. وی پس از استعفای نیکسون در رسوایی واترگیت، رئیس جمهوری آمریکا شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------