قرقاش: قطر با تکرار مواضعش تنها باعث تشدید بحران می‌شود



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,قرقاش وزیر امارات

وزیر مشاور در امور خارجه امارات گفت که دوحه با تکرار مواضع خود تنها به تشدید بحران کمک می‌کند.

به گزارش تسنیم به نقل از العربیه، "انور قرقاش" وزیر مشاور در امور خارجه امارات طی سخنانی به اظهارات اخیر امیر قطر واکنش نشان داد و گفت: مواضع قطر شناخته شده است و تکرار این مواضع تنها به تشدید بحران می‌انجامد.

 

وی افزود: گفت‌وگو مطلوب و ضروری بوده اما اساس این گفت‌گوها باید بازبینی مواضع قطر باشد.

 

«تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر، جمعه‌شب در نخستین سخنرانی خود بعد از بحران دیپلماتیک شورای همکاری خلیج‌فارس، اظهار داشت که محاصره کشورش از سوی چهار کشور عربی، امتحان اخلاقی بود و قطری‌ها حجم حمله علیه خودشان را متوجه شده‌اند.

 

شیخ تمیم گفت: «برخی کشورها هستند که می‌خواهند وجهه قطر را در نزد غرب تخریب کنند... برخی برادران ما این اشتباه را زمانی مرتکب شدند که فکر می‌‌کردند می‌توان همه چیز را با پول خرید.»

 

امیر قطر خواستار مذاکره برای حل بحران شد و در عین حال تأکید کرد که قطر از سیاست‌های خارجی خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

 

وی با بیان این‌که «زمان آن فرا رسیده است که مردم را از تحمل تبعات اختلافات سیاسی حکومت‌ها معاف کنیم»، متذکر شد که هرگونه مذاکره‌ای باید با رعایت دو اصل صورت گیرد: «اول این که بر مبنای دیکته کردن یکی به دیگری نباشد و بر اساس توافق دو سویه شکل گیرد و دوم این که در دو سوی مذاکره متعهد و مستلزم به برداشتن گام‌هایی شوند.»

 

شیخ تمیم عنوان داشت: «ما سعی نمی‌کنیم تا نظرات خود را بر دیگران تحمیل کنیم و همه می‌دانند که ما در در برابر اقدامات کشورهای محاصره‌کننده مقابله به مثل نکردیم... بحران باید بر مبنای احترام به حق حاکمیت قطر حل و فصل شود.»

 

وی گفت: «قطر با تروریسم می‌جنگد نه به خاطر خشنود کرد دیگران از خود، بلکه به خاطر این‌که به جنگ با تروریسم اعتقاد دارد.»

 

امیر قطر در ادامه از آمریکا، ترکیه و کویت برای تلاش‌هایشان برای میانجی‌گری در بحران جاری تشکر کرده و گفت: «قطر مجدانه و بدون مسامحه با تروریسم مبارزه می‌کند و جامعه جهانی هم به آن اذعان دارد.»

 

بیش از یک ماه و نیم است که عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی با طرح اتهام حمایت از تروریسم، روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با قطر را قطع کرده‌اند. همسایگان عرب قطر مرزهای زمینی، دریایی و هوایی‌شان با این کشور را بسته‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------