دفاع چین از استرداد شهروندان فراری کره‌شمالی به کشورشان



اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, چین

پکن امروز (دوشنبه) نسبت به گزارش اخیر سازمان ملل در انتقاد از استرداد اتباع فراری کره شمالی از مرزهای چین به کشورشان واکنش نشان داده و از این اقدام خود دفاع کرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ اخیرا توماس اوجیا کوینتانا، گزارشگر ویژه حقوق بشری سازمان ملل در کره شمالی اعلام کرد به مقام‌های چین از بابت استرداد اتباع فراری کره شمالی به کشورشان اظهارنگرانی کرده است.

 

با این حال لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز گفت: افرادی که به طور غیرقانونی از مرز وارد چین می‌شوند، پناهجو نیستند و با آنها مطابق قوانین بین‌المللی و نیازهای انسانی برخورد خواهد شد.

 

وی در یک کنفرانس خبری تصریح کرد: ما امیدوار هستیم که افراد مربوطه به اصول تصریح شده در منشور سازمان ملل پایبند باشند و در همین راستا به اجرای عادی قوانین در طرف چین احترام می‌گذاریم.

 

کوینتانا روز جمعه گفت، شدیدا از بابت افزایش موارد بازداشت و استرداد اجباری اتباع کره شمالی که در خاک چین بازداشت می‌شوند، نگران است.

 

او گفت که به مقام‌های چین یادآوری کرده وظایفی براساس کنوانسیون 1951 پناهجویان و بخش‌های مربوطه در نظام سازمان ملل دارند.

 

گروه دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده که فراری‌های کره شمالی اگر به اجبار به کشورشان بازگردانده شوند در معرض خطراتی نظیر اذیت و آزار، بازداشت خودسرانه، شکنجه و بدرفتاری و همچنین اعدام و ناپدید شدن قرار دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------