آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

الشباب ترامپ را "میلیاردر بی‌مغز" خطاب کرد



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,گروه الشباب

گروه تروریستی الشباب در سومالی در ویدیوی جدیدی رئیس‌جمهوری آمریکا را مسخره کرده و او را "میلیاردر بی‌مغز" خطاب کرد. در همین حال،‌ دولت آمریکا تلاش‌های نظامی برای مقابله با این شبه‌نظامیان افراطی را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "‌گروه اطلاعاتی سایت" اعلام کرد، ویدویوی روز یکشنبه گروه شبه‌نظامی الشباب شامل انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بود و علاوه بر این، به انتخابات ریاست جمهوری ماه آتی در کنیا، واقع در همسایگی سومالی هم اشاره داشت.  

 

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، الشباب مسوولیت شماری از حملات مرگبار در کنیا را بر عهده گرفته است و اوهورو کنیاتا، رئیس‌جمهوری کنیا حملات جدیدی را علیه این گروه افراطی اعلام کرده است. دونالد ترامپ هم عملیات‌های نظامی گسترده علیه الشباب را تایید کرده است که شامل حملات هوایی بیشتر و در نظر گرفتن بخش‌هایی از جنوب سومالی به عنوان مناطق جنگی فعال می‌شود.  

 

در ویدیوی جدید الشباب تاکید شده است، رای‌دهندگان آمریکایی "احتمالا احمق‌ترین رئیس‌جمهوری را که یک کشور می‌تواند داشته باشد" انتخاب کرده‌اند.

 

الشباب جزو مرگبارترین گروه‌های افراطی اسلامی در آفریقاست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------