سی‌ان‌ان: کره شمالی گفت اگر رهبرش تهدید شود به قلب آمریکا حمله اتمی خواهد کرد



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,کره شمالی

کره شمالی در پاسخ به تحریم های آمریکا تهدید کرد اگر رهبر کره شمالی تهدید شود دست به یک حمله اتمی بی رحمانه به قلب آمریکا خواهد زد.

به گزارش  واحدمرکزی خبربه نقل از تلویزیونی سی ان ان در سئول، کره شمالی این تهدید را در واکنش به اظهارات اخیر مایک پمپئو رئیس سازمان سیا اعلام کرد که از تغییر رژیم در کره شمالی صحبت کرده بود.

 

مایک پمپئو پیشتر گفته بود که دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا باید راهی برای جدا کردن کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از تسلیحات اتمی اش پیدا کند. رئیس سیا گفت، من مطمئن هستم مردم کره شمالی انسان هایی دوست داشتنی هستند و می خواهند شاهد برکناری کیم جونگ اون باشند. اگرچه پمپئو اعلام نکرد که دولت واشنگتن در حال بررسی چنین اقدامی است، اما خبرگزاری رسمی کره شمالی تاکید کرد که پمپئو با این اظهارات پایش را از حدش فراتر گذاشته است.

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی افزود: «در حال حاضر کاملا مشخص شده که هدف اصلی دولت ترامپ تغییر رژیم در کره شمالی است». بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه کره شمالی گفت، پیونگ یانگ به صورت قانونی تصریح می کند که اگر رهبر این کشور تهدید شود، باید به صورت پیشگیرانه کشورها و اشخاصی را که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در آن شرکت دارند با انواع حملات از جمله حمله اتمی آنها را نابود کنند.

 

این مقام کره شمالی افزود، اگر آمریکا جرات کند کوچکترین نشانه ای از تلاش برای برکناری رهبر کشورمان نشان دهد، ما با تسلیحات اتمی قدرتمندمان دست به یک حمله بی رحمانه به قلب آمریکا خواهیم زد که شدیدترین حمله این دوران محسوب خواهد شد. مقامات آمریکایی بر این باور هستند که کره شمالی ظرف یک سال آینده قادر خواهد بود تا به دیگر قاره های جهان حمله اتمی انجام دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------