مصر جنگنده رافال فرانسوی خرید



    اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,جنگنده های رافال فرانسوی

سخنگوی ارتش مصر روز چهارشنبه اعلام کرد که قاهره چهارمین مجموعه از جنگنده های رافال فرانسوی را تحویل گرفت تا تعداد این جنگنده های دریافتی به 11 فروند برسد.

به گزارش ایرنا،‌ تامر الرفاعی سخنگوی ارتش مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در چارچوب قرارداد نظامی که قاهره با فرانسه در فوریه (بهمن/اسفند) 2015 امضا کرده،‌ سری جدید جنگنده های رافال وارد مصر شد.

 

در این بیانیه آمده است: نیروی هوایی مصر دو جنگنده چند منظوره از سری جنگنده های نسل چهارم رافال را دریافت کرد.

 

سخنگوی ارتش مصر ادامه داد،‌ این چهارمین مجموعه از جنگنده های رافال است که مصر تحویل گرفته و به این ترتیب از 24 جنگنده ای که قرار است قاهره طی مدت زمان مشخصی از فرانسه خریداری کند، 11 فروند دریافت شده است.

 

بر اساس این گزارش،‌ مصر نخستن مجموعه از جنگنده های رافال فرانسوی را که شامل 3 فروند بود،‌ در جولای (تیر/ مرداد) 2015، تحویل گرفت. دومین و سومین مجموعه نیز به ترتیب در ژانویه (دی/بهمن)2016 و آوریل (فروردین/اردیبهشت) به قاهره ارسال شد.

 

الرفاعی گفت،‌ جنگنده های جدید از نوع رافال،‌ برای تقویت قدرت نیروی هوای مصر و به دلیل برخورداری از سیستم فنی پیشرفته و توان نظامی بالا خریداری شده است.

 

عبد الفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر پس از تصدی قدرت در ژوئن 2014،‌ قرارداد نظامی و تسلیحاتی با فرانسه امضا کرده و فرانسه در کنار آمریکا و روسیه از مهمترین کشورهای تامین کننده تسلیحات قاهره به شمار می رود.

 

این در حالی است که به تازگی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر بزرگترین پایگاه نظامی زمینی در خاورمیانه و آفریقا را در شهرک نظامی «الحما » مصر واقع در غرب اسکندریه با نام «پایگاه نظامی محمد نجیب» افتتاح کرد.

 

به نوشته الاهرام ، قرار است این پایگاه نظامی، امنیت مناطق حیاتی غرب شهر اسکندریه، منطقه ساحل شمالی و همچنین نیروگاه هسته ای«الضبعه» و میادین نفت، بندر «مرسی الحمراء» و شهر جدید «العلمین» و دیگر مناطق را تامین کند.

 

بنابر اعلام مقام های مصری، جدیدترین تجهیزات و سلاح های نیروی دریایی و از جمله یک کشتی جنگی فرانسوی از نوع FREMM برای پشتیبانی از کشتی های مصری در دریای مدیترانه و دریای سرخ و همچنین ناوهای فرانسوی «میسترال» و زیردریایی های آلمانی 209 / 1400 و چندین سکوی موشک های پیشرفته در این پایگاه مستقر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------