انگلیس در اندیشه ایفای‌ نقش بیشتر پس از بریگزیت



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,جانسون

وزیر امور خارجه انگلیس امروز (پنجشنبه) تاکید کرد: لندن قصد دارد پس از بریگزیت نقش پررنگ‌تری را در آسیا از جمله استقرار نیروهای نظامی‌اش در این منطقه در صورت لزوم ایفا کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس ضمن حمایت از خروج کشورش از اتحادیه اروپا گفت: این تصمیم فرصتی به انگلیس می‌دهد تا درباره نقش بین‌المللی‌اش از نو فکر کرده و در عین حال روابط نزدیک خود با شرکای اروپایی‌اش را حفظ کند.

 

وی در جریان مصاحبه با روزنامه استرالیا در سیدنی گفت: یکی از اهداف سفر من منتقل کردن این پیام است که ما در حال حاضر نسبت به منطقه آسیا – اقیانوس آرام و استرالیا متعهدتر خواهیم بود.

 

جانسون افزود: در جریان سفرم به کشورهای مختلف جهان متوجه شدم که مردم خواستار مشارکت بیشتر انگلیس هستند نه مشارکت کمتر این کشور. هنگامی که من درباره انگلیس جهانی صحبت می‌کنم آنها به این نکته پی می‌برند. آسیا منطقه‌ رشد خارق العاده است. در عین حال آسیا منطقه تنش نیز است.

 

وی در ادامه گفت: مردم مشارکت کشوری را می‌خواهند که پیرو یک سیستم بین‌المللی بر مبنای قوانین باشد و درست همانند ما برای استقرار نظامی در این منطقه آمادگی داشته باشد.

 

جانسون که در جریان تور آسیا – اقیانوس آرام به ژاپن و نیوزیلند سفر کرده در حال حاضر در مذاکرات سالانه در سیدنی میان وزرای امور خارجه و دفاع انگلیس و لندن حول محور مسائل امنیتی و تجاری شرکت دارد.

 

در راس برنامه این نشست اقدام انگلیس برای ساخت ناوگان بعدی ناوهای استرالیا قرار دارد. این اقدام همزمان با آن صورت می‌گیرد که انگلیس ادعاهای قلمروی خود در دریای چین جنوبی را افزایش داده است.

 

جانسون گفت: آنچه مردم نیاز دارند ثبات و اطمینان است. ما باور داریم که ثبات و اطمینان قانونی در دریای چین جنوبی از اهمیت بسیاری برخوردار است. ما نمی‌خواهیم شاهد نظامی شدن این منطقه باشیم. ما باور داریم که برای رونق تجارت جهانی باید عدالت درخصوص این راه آبی اجرا شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------