پنتاگون: کره شمالی تا یک سال دیگر قادر به حمله موشکی به آمریکاست



   اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,موشک قاره پیما

تازه ترین بررسی ها نشان می دهد که کره شمالی تا یک سال دیگر می تواند با موشک قاره پیمای خود خاک آمریکا را مورد هدف قرار دهد.

به گزارش ایرنا، این در حالی است که آمریکا و کره جنوبی پیش بینی کرده اند کره شمالی این هفته دست به یک آزمایش موشکی جدید خواهد زد.

 

از سوی دیگر آمریکا در حال جمع آوری تصاویر ماهواره ای است که تحرکات کره شمالی را در سایت های موشکی این کشور نشان می دهد.

 

واشنگتن پیش بینی کرده است که کره شمالی قصد دارد یک موشک قاره پیما و یا یک موشک بالستیک اتمی از روی زیردریایی پرتاب کند.

 

خبرگزاری یونهاپ روز پنجشنبه اعلام کرد که محققان پنتاگون پژوهش ها و تحلیل هایی را روی برنامه موشکی قاره پیمای کره شمالی انجام داده و به این نتیجه رسیده اند که این کشور دستکم تا یک سال دیگر می تواند با موشک های خود آمریکا را هدف قرار دهد.

 

این کشور در ماه جاری میلادی یک فروند موشک که گفته می شود از مدل قاره پیما بوده آزمایش کرد که پس از مسافتی بیش از 2 هزار و ۲۰۰ کیلومتر در دریای شرقی فرود آمد.

 

این آزمایش درست چند روز پس از دیدار روسای جمهوری کره جنوبی و آمریکا صورت گرفته بود.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفته است که کشورش در سال جاری میلادی موشک قاره پیمای بالستیک اتمی را با موفقیت آزمایش کرده است.

 

تنها موردی که هنوز برای آمریکایی ها ناشناخته مانده این است که آنها نمی دانند کره شمالی در ساخت کلاهک های اتمی که روی موشک های قاره پیما نصب شوند تا چه اندازه پیشرفت کرده است.

 

پنتاگون تصریح کرده است که برنامه موشکی کره شمالی از جمله ساخت موشک های قاره پیما موسوم به «آی سی بی ام» با سرعتی بیشتر از تصورات قبلی به پیش می رود.

 

کره شمالی بارها اعلام کرده است که برنامه موشکی و هسته ای این کشور، به منظور مقابله با تهدیدات آمریکا و متحدانش علیه پیونگ یانگ صورت می گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------