آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

روسیه خواستار احترام به حریم مسجدالاقصی شد



اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,مسجدالاقصی

روسیه روز شنبه خواستار احترام (رژیم صهیونیستی) به حریم مسجدالاقصی و آزادی عبادت در قبله گاه نخست مسلمانان جهان شد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به ادامه تنش های شدید در اماکن مقدس شهر بیت المقدس نوشت که بر اساس اطلاعات رسانه های منطقه و هلال احمر فلسطین، در چند روز اخیر بر اثر زد و خوردها بین نیروهای رژیم صهیونیستی و فعالان فلسطینی، 6 نفر کشته و بیش از 150 نفر مجروح شده اند.

 

این بیانیه که در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده، افزوده است: گام های مثبت برای کاهش تنش ها پیرامون مسجدالاقصی نشان داد که یافتن راه حل برای بهبود این اوضاع امکان پذیر است.

 

وزارت امور خارجه روسیه ازجمله این اقدامات، به لغو تدابیر امنیتی اضافی اعمال شده در (گذرگاه های ورودی) مسجدالاقصی اشاره کرد که به نمازگزاران فلسطینی امکان اقامه نماز جمعه در این مکان مقدس را داد.

 

وزارت امور خارجه روسیه در پایان این بیانیه، خواستار احترام به حریم مسجدالاقصی و حفظ موقعیت آن به عنوان مکانی مقدس در بخش شرقی شهر بیت المقدس و خودداری از اقدامات یک جانبه در این مکان شده است که نتایج مذاکرات فلسطین و رژیم صهیونیستی را در این مورد، از قبل تعیین می کند.

 

تنش ها در فلسطین اشغالی از روز جمعه 23 تیرماه براثر درگیری میان فلسطینی ها و نیروهای رژیم صهیونیستی و در پی آن بسته شدن درهای مسجدالاقصی به دستور 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی، شدت گرفته است.

 

اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی در بستن درهای مسجدالاقصی و نصب درهای الکترونیکی بر دروازه های آن،‌ خشم مسلمانان را برانگیخت.

 

به گزارش رسانه ها، رژیم صهیونیستی تحت فشار افکار عمومی جهانی این درهای الکترونیکی و نرده ها را در ورودی های مسجدالاقصی برچید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------