کره شمالی: آزمایش موشکی هشدار مخصوص برای آمریکا بود



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,کره شمالی

کره شمالی امروز (یکشنبه) گفت: آزمایش موشک بالستیک اخیر یک هشدار علیه آمریکا به دلیل تلاش‌هایش برای اعمال تحریم‌های جدید علیه پیونگ یانگ بوده و تبدیل به یک حمله متقابل در صورت تحریک نظامی واشنگتن می‌شود.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه‌ای که از جانب وزارت خارجه کره شمالی منتشر کرد گفت: کمپین تحت رهبری آمریکا علیه کره شمالی تنها باعث موجه‌تر شدن عزم کره شمالی برای حفظ برنامه‌های تسلیحاتی‌اش شد.

 

در این بیانیه تصریح شده است: این بار هدف از شلیک آزمایشی این موشک بالستیک قاره پیما فرستادن هشداری قاطع به آمریکایی بود که تنها حرف‌های بی معنی زده و در تحریم‌های جنون آمیز و کمپین فشارش علیه کره شمالی عقل خود را از دست داده است.

 

این بیانیه ساعاتی بعد از آن منتشر شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد که به چین به عنوان تنها هم‌پیمان کره شمالی اجازه نمی‌دهد که نسبت به کره شمالی "هیچ کاری انجام ندهد".

 

وزارت خارجه کره شمالی از آمریکا خواست تا "از رویای احمقانه آسیب رساندن به جمهوری دموکراتیک خلق کره بیدار شود".

 

در این بیانیه تصریح شده است: اگر یانکی‌ها جرات کنند که چماق هسته‌ای را بار دیگر به رخ این سرزمین بکشند جمهوری دموکراتیک خلق کره با نیروی راهبردی هسته‌ای چگونه رفتار کردن را به آنها یاد می دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------