آمریکا یک سامانه رهگیر موشکی را آزمایش کرد



 اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,آمریکا

درست چند روز پس از دومین آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی، مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند نیروهای آمریکایی روز یکشنبه یک سامانه رهگیر موشکی را که این کشور امیدوار است در شبه جزیره کره راه اندازی کند، با موفقیت آزمایش کردند.

به گزارش واحدمرکزی خبربه نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، آژانس دفاع موشکی آمریکا اعلام کرد در آزمایش سامانه موسوم به «تاد»، یک موشک میان برد از یک هواپیمای سی-17 نیروی هوایی آمریکا که بر فراز اقیانوس آرام پرواز می کرد، شلیک شد و یک واحد تاد در آلاسکا، «هدف را شناسایی، ردیابی و رهگیری کرد». این سازمان اعلام کرد این پانزدهمین رهگیری موفق در 15 آزمایش این سامانه تسلیحاتی موسوم به تاد بود.

 

کره جنوبی روز شنبه اعلام کرد به علت تازه ترین آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی، به استقرار آتشبار تاد در خاک خود سرعت خواهد بخشید. در دولت پارک گون هه، رئیس جمهور مخلوع کره جنوبی، بخش هایی از سامانه دفاعی تاد به داخل این کشور انتقال یافت ولی مون جائه این، رئیس جمهور جدید کره جنوبی، با اشاره به لزوم ارزیابی جدید درباره اثرات زیست محیطی، این طرح را به حال تعلیق درآورد. با این حال، سونگ یونگ مو، وزیر دفاع کره جنوبی، روز شنبه اعلام کرد این کشور در واکنش به تازه ترین آزمایش کره شمالی، شروع به رایزنی درباره «استقرار موقت» بخش هایی از آتشبار تاد خواهد کرد. استقرار تاد، چین را خشمگین کرده؛ کشوری که همواره اعلام کرده است این اقدام، منطقه را بی ثبات خواهد کرد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------