واکنش رسانه صهیونیست به ادعای آل سعود درباره کاهش تنش در مسجدالاقصی



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,عربستان و اسرائیل

یک رسانه صهیونیست روایت سعودی‌ها درباره نقش ملک سلمان در کاهش تنش در مسجدالاقصی را تکذیب کرد.

به گزارش  تسنیم به نقل از پایگاه عربی 21، روزنامه صهیونیستی میکورریشون روز شنبه در گزارشی نوشت که عربستان بیشتر از همه کشورهای عربی دلایل اقدام اسرائیل مبنی بر نصب گیت‌های الکترونیکی در ورودی‌های مسجدالاقصی را درک کرد.

 

به نوشته این روزنامه: از تماس‌های غیرمستقیم کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و مقامات سعودی که از طریق آمریکا صورت گرفت چنین بر می‌آید که ریاض به دلایلی که نتانیاهو برای نصب گیت‌های الکترونیکی در ورودی‌های مسجدالاقصی برشمرده، قانع شده است.

 

بر اساس این گزارش،  نتانیاهو به سعودی‌ها گفت که اقدامات اسرائیل در الاقصی شبیه اقدامات عربستان در مسجدالحرام در مکه است.

 

دربار سعودی اخیرا مدعی شد که تماس‌های سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور با تعدادی از رهبران کشورهای عربی درباره مسجدالاقصی، موفقیت‌آمیز بوده و به کاهش تنش در این مسجد انجامیده است.

 

 دربار سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ملک سلمان طی روزهای گذشته با سران شماری از کشورها  تماس گرفته است.

 

در این بیانیه آمده است که دولت سعودی تماس‌هایی نیز با دولت آمریکا به منظور تلاش برای عدم بسته شدن مسجدالاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی و لغو محدودیت‌ها علیه این مسجد برقرار کرد و این تماس‌ها نتیجه بخش بود.

 

در پی دستور آل سعود به رسانه‌های این کشور مبنی بر تمرکز بر نقش‌ عربستان در کاهش تنش در مسجدالاقصی، تعدادی از کاربران سعودی هشتگی را با عنوان "الاقصی در قلب سلمان" باز کردند و پشت سرهم با نوشتن مطالب، به ستایش از پیروزی ملک سلمان پرداختند. برخی نیز در این هشتگ، قطر را مسئول آنچه برای مسجد الاقصی روی داد، دانستند. برخی کاربران سعودی نیز تلاش کردند تا نقش ایران در حمایت از مقاومت را کمرنگ کرده و دفاع این کشور از فلسطین را زیرسوال ببرند.

 

در مقابل، تعدادی از کاربران نیز این هشتگ را به باد تمسخر گرفتند. "کشکول" یکی از کاربرانی بود که نوشت: یمن در قلب سلمان مساوی با وبا است. قطر در قلب سلمان مساوی با اخراج حجاج و محاصره است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------