آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

هیلی: چین در رابطه با مساله کره شمالی وارد عمل شود



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,نیکی هیلی

'نیکی هیلی' سفیر آمریکا در سازمان ملل امروز (یکشنبه) تاکید کرد که زمان آن رسیده که چین در رابطه با مسائل کره شمالی وارد عمل شود.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، هیلی در توئیتی نوشت: صحبت ها درباره کره شمالی انجام شده است. چین آگاه است که باید وارد عمل شود. ژاپن و کره جنوبی باید فشار بیاورند.

 

هیلی با اشاره به این که مساله کره شمالی «صرفا مشکل آمریکا نیست»، تاکید کرد که این موضوع «مستلزم یک راه حل بین المللی است.»

 

این در حالی است که بعد از آزمایش موشک های بالستیک توسط پیونگ یانگ، آمریکا امروز (یکشنبه) دو بمب افکن مافوق صوت B-1B را بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآورد.

 

کره شمالی اعلام کرد روز جمعه یک آزمایش موشکی بالستیک قاره پیما را با موفقیت انجام داده است که این مساله توانمندی پیونگ یانگ را در حمله به آمریکا افزایش می دهد.

 

در همین حال، مقام های نظامی آمریکا اعلام کردند که روز یکشنبه یک سیستم رهگیر موشکی را با موفقیت آزمایش کردند.

 

براساس اعلام آژانس دفاع موشکی آمریکا، یک موشک میان برد در آزمایش موشکی آمریکا از هواپیمای نیروی هوایی ایالات متحده در حال پرواز بر فراز اقیانوس آرام شلیک شد و سیستم تاد در آلاسکا، هدف را شناسایی، رهگیری و دنبال کرد.

 

پیشتر در ماه جاری، مقام های آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفتند که ارتش قصد انجام آزمایشی در بحبوحه تنش با کره شمالی دارد.

 

آمریکا سیستم رهگیر «تاد» را در گوام مستقر کرده و هدف از این کار مقابله با حمله ای موشکی از سوی کشوری چون کره شمالی است.

 

آمریکا همچنین سیستم تاد را در کره جنوبی برای مقابله با موشک های کوتاه برد کره شمالی مستقر کرده، مساله ای که خشم چین را برانگیخته است.

 

کره شمالی هفته گذشته تهدید کرد که چنانچه واشنگتن به دنبال تغییر دولت پیونگ یانگ باشد، با حمله اتمی به آمریکا این کشور را از صحنه روزگار محو خواهد داد.

 

این واکنش کره شمالی در پاسخ به اظهارات «مایک پومپئو» رییس سازمان سیا بود که گفته بود آمریکا به دنبال تغییر حکومت در کره شمالی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------