آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

مسکو تحریم دلار را در دستور کار دارد



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,سرگئی ریابکوف

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه به امریکا هشدار داد: در صورت ادامه تحریم های ضدروسی، دلار امریکا از ارزهای رایج در روسیه کنار گذاشته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، برپایه تصمیم روز پنجشنبه قانونگذاران آمریکایی که طرح تحریم‌های تهران، مسکو و پیونگ یانگ را با 419 رای موافق و سه رای مخالف تصویب کردند، حلقه تحریم های ضدروسی وضع شده از سال 2014 سخت تر می شود و حتی قدرت نفتی روسیه را در بازار اروپا هدف قرار داده اند تا واشنگتن وارد این عرصه شود.

 

ریابکوف روز یکشنبه در این زمینه گفت: روسیه هیچگاه در مساله تحریم ها با امریکا مسابقه نداده و همواره خواهان روابط مشارکتی است، ولی اعمال تحریم ها توسط واشنگتن برای این رویکرد زیان بار است.

 

تارنمای روسی پولیت اکسپرت به نقل از سخنان ریابکوف نوشت: روسیه نه فقط می تواند با تحریم های آمریکا مقابله کند، بلکه توانایی ایجاد جایگزین برای نظام دلار به عنوان یکی از ارزهای ذخیره اصلی را دارد.

 

وی گفت: رفتار واشنگتن در عرصه بین المللی سبکسرانه و وضعیت اعمال تحریم ها علیه روسیه نمونه بارز این گونه رفتارهای واشنگتن است که اعتماد جامعه جهانی به ساختار مالی آمریکا را کاهش می دهد.

 

وی ادامه داد: سیاست ضدروسی آمریکا به بن بست می خورد و نارضایتی های رهبری روسیه و کشورهای اروپا را برمی انگیزد، زیرا تحریم های جدید به بخش های انرژی ضربه می زند و منجر به ناکامی طرح های بزرگ اروپایی خواهد شد.

 

ریابکوف یادآوری کرد: اتحادیه اروپا به ایالات متحده نسبت به چنین اقدام نسنجیده ای هشدار داده و حتی تهدید کرده که علیه واشنگتن تحریم های متقابل اعمال می کند.

 

مقام روس گفت: سیاست آمریکا که در هر مساله ای خود را رهبر جهانی می خواند، دیر یا زود منجر به وضعیتی خواهد شد که اروپا روسیه را به عنوان شریک اصلی خود برمی گزیند.

 

وی افزود: روسیه هم در شرایط اختلافات آمریکا و اتحادیه اروپا، مشارکت راهبردی با چین را توسعه می دهد و به همین دلیل امکان کنار گذاشتن دلار وجود دارد که برای دولت آمریکا به معنای سقوط ساختار مالی خواهد بود.

 

ریابکوف همچنین از برنامه تحریم های آمریکا علیه روسیه انتقاد کرد و گفت: بار دیگر هشدار می دهم و امروز هم علنی پیامدهای تلاش آمریکا برای تشدید رویارویی ها و ضربه وارد کردن به روابط دوجانبه را گوشزد می کنم.

 

وی افزود: تاکید می کنم مسئولیت انتخاب و ارزیابی رویدادهای اخیر بطور کامل بر عهده طرف آمریکایی قرار دارد.

 

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: مجبوریم در صورت اعمال تدابیر تحریمی توسط آمریکا، حرکت متقابل انجام دهیم و اقدامات روسیه ممکن است هم طراز یا حتی نامتقارن باشد.

 

ریابکوف همچنین هشدار داد که در صورت رفتار غیرمسئولانه طرف آمریکایی ، به اقدامات تحریک آمیز و خصمانه آنها پاسخ خواهیم داد.

 

سفیر آمریکا در مسکو نیز به وزارت امور خارجه روسیه احضار و تصمیم دولت این کشور در پاسخ به اقدامات ضدروسی واشنگتن به وی ابلاغ شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------