آمریکا بخش کوچکی از پایگاه اوکیناوا را پس داد



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,اوکیناوا

دولت ژاپن امروز (دوشنبه) اعلام کرد که آمریکا بخش کوچکی از پایگاه هوایی مورد مناقشه فوتنما در استان اوکیناوا را پس داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، توکیو اعلام کرده که بازگردانده شدن این بخش از زمین پایگاه فوتنما که کمتر از یک درصد از ۴۸۱ هکتار این پایگاه است، باعث بهتر شدن شرایط مردم محلی می‌شود.

 

اما بسیاری از ساکنان این استان در جنوب ژاپن می‌خواهند این پایگاه به صورت کلی از این جزیره بیرون برده شود.

 

آنها این پروژه مشترک از سوی دولت ژاپن و واشنگتن را رد کرده و می‌گویند این پایگاه باعث ایجاد مزاحمت‌های صوتی و مشکلات امنیتی شده است.

 

هم واشنگتن و هم توکیو مکررا نگرانی‌های مردم محلی را رد کرده و ایده خارج کردن این پایگاه از اوکیناوا را قبول ندارند.

 

یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه ژاپن به خبرنگاران گفت: از آمریکا به خاطر بازگرداندن این بخش از پایگاه هوایی بسیار سپاسگزاریم. ما تلاش می‌کنیم تا مسئولیت‌ها را کمتر کنیم.

 

در فوریه سال جاری میلادی، دولت، کار بر روی ساخت پایگاهی جایگزین را پس از توقف پروژه به دلیل یکسری اقدامات حقوقی و اداری از سر گرفت که باعث بروز تظاهرات شد.

 

فرماندار اوکیناوا تلاش کرد تا از ساخت و ساز در جزیره جلوگیری کند اما در دسامبر ۲۰۱۶ دادگاه عالی ژاپن به نفع دولت رای داد و اجازه ساخت و ساز را داد.

 

اوکیناوا با داشتن کمتر از یک درصد از مجموع اراضی ژاپن، میزبان ۲۸ هزار نیروی آمریکایی است که بیش از نیمی از ۴۷ هزار نیروی آمریکایی مستقر در ژاپن محسوب می‌شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------