آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

معاون ترامپ در استونی: حمله به یک کشور ناتو حمله به همه اعضا است



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,مایک پنس

معاون رییس جمهوری آمریکا، امروز(دوشنبه) بر تعهد آمریکا در حمایت از متحدان کشورش در ناتو در مقابل هرگونه حمله احتمالی روسیه تاکید کرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک پنس،معاون رییس جمهوری آمریکا پس از دیدار با رؤسای جمهوری استونی، لتونی و لیتوانی در تالین، پایتخت استونی گفت: دولت دونالد ترامپ  به ماده ۵  ناتو - حمله به یکی از اعضا حمله به همه است-  پایبند است.

 

دفاع متقابل موضوعی حیاتی برای استونی، لتونی و لیتوانی کشورهای هم مرز با روسیه است. این سه کشور نزدیک به پنج دهه توسط نیروهای شوروی اشغال شده بودند که پس از سقوط اتحاد شوروی  در سال ۱۹۹۱استقلال خود را اعلام کردند.

 

پنس با اشاره به اینکه " دولت ترامپ به خوبی آگاه است که امنیت اساس موفقیت رفاه است"، گفت: آمریکا و کشورهای حوزه بالتیک به دنبال  راه‌های جدیدی برای رفاه بیشتر با توسعه تجارت دوجانبه و سرمایه‌گذاری میان دو طرف است.

 

استونی به تازگی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپای 28 عضوی را برعهده گرفته است.

 

معاون رییس جمهوری آمریکا قرار است با نیروهای انگلیس ،فرانسه و آمریکا که در استونی مستقر هستند دیدار کند. این کشورها حدود ۴هزار نیرو و جنگ‌ افزار نظامی را برای پاسخ به حضور روسیه در دریای بالتیک،  در این کشور مستقر کرده‌اند.

 

پنس در اولین گام از سفر اروپایی خود در استونی حضور دارد، او همچنین به دو کشور گرجستان ومونته نگرو که با فشار از سوی روسیه روبرو هستند، خواهد رفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------