مایک پنس: گرجستان روزی عضو ناتو خواهد شد



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,مایک پنس

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا امروز (سه‌شنبه) در سفری رسمی به گرجستان گفت، واشنگتن از تمایل تفلیس برای عضویت در ائتلاف ناتو حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترکی به همراه گیورگی کویریکاشویدی، نخست وزیر گرجستان گفت: آمریکا از تمایل گرجستان برای پیوستن به ناتو حمایت کرده و از مشارکت سربازان این کشور در ماموریت‌های ائتلاف ناتو تشکر می‌کند.

 

معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت: دونالد ترامپ و من به بیانیه 2008 بخارست ائتلاف ناتو که تصریح کرده گرجستان روزی تبدیل به عضو ناتو خواهد شد، پایبندیم.

 

مایک پنس تاکید کرد: گرجستان یک شریک راهبردی کلیدی برای آمریکا است و واشنگتن برای مدت 25 سال از گرجستان حمایت کرده است.

 

همچنین او گفت: واشنگتن به تفلیس در یافتن یک راه حل صلح آمیز برای مسائل ارضی گرجستان کمک خواهد کرد.

 

پنس گفت: آمریکا همچنان با صراحت متعهد به تمامیت ارضی گرجستان است و ما از یک کشور گرجستان قدرتمند و با تمامیت ارضی حمایت می‌کنیم. ما به حمایت از امنیت و دفاع گرجستان ادامه داده و به دنبال راه حل صلح آمیز برای تحقق دوباره حاکمیت دولت بر مرزهای به رسمیت شناخته شده گرجستان در سطح بین‌المللی هستیم.

 

معاون رئیس‌جمهور آمریکا درباره روسیه نیز گفت: واشنگتن ترجیح می‌دهد روابط سازنده با مسکو داشته باشد اما معتقد است که این روابط تنها در صورتی به دست می‌آید که کرملین کارهایی که سبب تحریم شدنش شد را جبران کند.

 

پنس در عین حال گفت که پاسخ اخیر مسکو به تحریم‌های واشنگتن و تقاضایش برای کاهش پرسنل دیپلماتیک آمریکا در روسیه جلوی تعهد آمریکا به امنیت را نخواهد گرفت.

 

مایک پنس همچنین تصریح کرد که دونالد ترامپ به زودی بسته تحریمهای جدید علیه روسیه را امضا خواهد کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: دولت ترامپ نگرانی هایی در مورد این لایحه به هنگام تهیه آن در سنا داشت اما به زودی آن را امضا خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------