الاخبار از توافقی بزرگ بین روسیه و آمریکا درباره تحویل پایگاه التنف سوریه به مسکو خبر داد



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,نیروهای آمریکای

اطلاعاتی که روزنامه الاخبار لبنان به دست آورده است، اشاره به این دارد که نشانه‌های توافقی "بزرگ" میان روسیه و آمریکا در حال متبلور شدن است که بر اساس آن، نیروهای آمریکایی از پایگاه‌ التنف در مرزهای عراق عقب نشینی کرده و آن را به نیروهای روسی تحویل می‌دهند.

 به گزارش ایسنا، روزنامه الاخبار نوشت، این توافق با اخبار درز یافته از جدا شدن نیروهای "مغاویر الثورة" علنی شده که با آمریکایی‌ها کار می‌کنند.

 

الاخبار در ادامه نوشت، آن افراد از برنامه‌ای که برای مناطق "تحت نفوذ" آنها چیده می‌شد، مطلع شده و در پی اطلاعات موثقی در مورد نزدیک بودن زمان عملیات بزرگ ارتش سوریه با هدف آزادسازی منطقه مرزی در شمال استان سویداء، احساس کردند که فریب خورده‌اند.

 

در پی موفقیت ارتش سوریه در بستن مسیر شمال التنف تا مرزهای عراق، افراد مسلح مورد حمایت واشنگتن در التنف به شدت ناتوان شده‌اند. این تحول منجر شده تا گروه‌هایی که با واشنگتن همکاری می‌کردند، در منطقه‌ای "به اسارت گرفته شوند" که "چشم‌انداز نظامی" برای خروج از آن وجود ندارد.

 

الاخبار گزارش داد که ارتش سوریه "پیشنهادهایی" به این افراد داده است تا خود را تسلیم کنند. طرف آمریکایی نیز از کسانی که احساس می‌کنند فریب خورده‌اند، خواسته است تا قبل از رفتن سلاح و تجهیزات خود را تحویل دهند، اما دو گروه با تمامی تجهیزات آمریکایی‌شان از این تشکیلات جدا شدند.

 

منابع روزنامه الاخبار گفتند که زمان عقب نشینی آمریکا هنوز مشخص نیست و هماهنگی‌ درخصوص آن از طریق "کانال ویژه‌ای" میان واشنگن و مسکو در حال انجام است. این "کانال" جایگاه و تاثیرش پشت درهای بسته معلوم می‌شود، به ویژه پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دستور داد تا برنامه‌های محرمانه برای مسلح کردن و آموزش دادن نیروهای مخالف متوقف شود.

 

در همین حال برخی فعالان سوری به نقل از منابع میدانی فاش کردند که ائتلاف ضد داعش اسلحه‌هایی که در صحرای سوریه در اختیار گروه مسلح موسوم به "شهدای القریتین" قرار داده بود و نیز سلاح‌های نیروهای گروه "احمد العبدو"‌ و ارتش موسوم به "سپاه شرقی" را پس گرفته است.

 

این اقدام در پی تنش‌هایی انجام شد که میان این گروه‌های مسلح و نیروهای ائتلاف ضد داعش شکل گرفته بود.

 

نیروهای ائتلاف ضد داعش از این گروه‌های مسلح خواسته بود با ارتش سوریه نجنگند و تمرکز خود را تنها بر مبارزه با داعش، ماندن در پایگاه التنف و انتقال نیروهای ویژه خود به حسکه بگذارند که این درخواست آمریکا از سوی گروه‌های مذکور اجرا نشده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------