آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

پکن: به تنش‌ها در شبه جزیره کره دامن نزنید



   اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل وانگ یی

وزیر امور خارجه چین امروز (پنجشنبه) از تمامی طرفین خواست تا به تنش‌ها در شبه جزیره کره دامن نزنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین گفت: پکن در حال حاضر به صورت کاملا شفاف آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را محکوم کرده است.

 

وی افزود: با توجه به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی که بار دیگر قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض کرده، چین  تا کنون مخالفت خود را با این اقدام پیونگ‌یانگ ابراز کرده است. در همین حال ما همچنین از تمامی طرفین می‌خواهیم تا دست به هیچ اقدامی که منجر به تشدید تنش‌ها شود نزنند.

 

وانگ یی در ادامه گفت: امیدوارم تمامی طرفین بتوانند از طریق گفت و گو به راه‌حلی دست یابند که هرچه سریع‌تر نگرانی‌های امنیتی یکدیگر را رفع کند.

 

این در حالیست که آمریکا پکن را تحت فشار گذاشته تا ظرف چند روز آینده در خصوص حمایت از تحریم‌های شدیدتر سازمان ملل علیه پیونگ یانگ پس از هفته‌ها مذاکره در واکنش به آزمایشات موشکی کره شمالی تصمیم گیری کند.

 

از اولین آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی در 4 ژوئیه سال جاری میلادی نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل با همتای چینی خود در خصوص قطعنامه تحریم‌های پیشنهاد شده در حال رایزنی بوده است. اما پکن اصلی‌ترین متحد کره شمالی و شریک تجاری این کشور حتی با وجود دومین آزمایش موشک بالستیک بین قاره‌ای پیونگ یانگ هنوز درباره این تحریم‌های جدید تصمیم گیری نکرده و با آنها موافقت نکرده است.

 

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: در چند روز آتی همه ما متوجه خواهیم شد که آیا قطعنامه جدیدی وجود دارد یا خیر؟

 

وی افزود: شایان ذکر است که تحریم‌های جدید نباید بحران انسانی کره شمالی را بدتر کند. سوال اینجاست که هدف از این تحریم‌ها چیست؟ اگر این تحریم‌ها باعث فشار بیشتر بر مردم شود اعمال آنها یک مشکل خواهد بود. اما اگر این تحریم‌ها به امحای برنامه اتمی کره شمالی کمک کند، مسئله چیز دیگری خواهد بود.

 

کورو بسشو، سفیر ژاپن در سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که در چند روز آتی با این تحریم‌های جدید موافقت شود.

 

انتظار می‌رود در چند روز آتی یعنی در حاشیه نشست کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آسه آن در مانیل که در سطح وزرا برگزار می‌شود رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا با وانگ یی دیدار کند.

 

اگر آمریکا و چین با پیش نویس این قطعنامه موافقت کنند شورای امنیت فورا به این تحریم‌ها رای خواهد داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------