آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

افشاگری واشنگتن پست از خط‌ونشان ترامپ برای رئیس‌جمهور مکزیک و تنفرش از پناهجویان



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,ترامپ و پنانیتو

بر اساس گزارش یک روزنامه آمریکایی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با انریکه پنا نیتو با تاکید بر این که بودجه ساخت دیوار مورد نظر او میان مکزیک و آمریکا را از منابعی در آمریکا تامین خواهد کرد از پنا نیتو خواسته دیگر جمله "مکزیک پول دیوار را نخواهد داد" را به زبان نیاورد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، در بخشی از متن این گفت‌وگوی ترامپ با پنا نیتو، رئیس‌جمهور مکزیک ترامپ می‌گوید: نمی‌شود که تو دائما این حرف را به رسانه‌ها بگویی.

 

این روزنامه متن‌های کامل مکالمه ترامپ و پنا نیتو و نخست وزیر استرالیا را چند روز بعد از روی کار آمدن ترامپ در ۲۰ ژانویه منتشر کرده است.

 

ترامپ چند روز پس از آغاز ریاست جمهوری‌اش پس از اختلاف نظر با نخست وزیر استرالیا بر سر انتقال مهاجران و پناهجویان، به او می‌گوید، این "بدترین" مکالمه تلفنی بوده که در طول روز داشته و حتی گفت‌وگوی تلفنی چند دقیقه قبل او با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، بسیار "مطبوع‌تر" بوده است.

 

ترامپ در این گفت‌وگو به ترنبول گفته بود که توافق آمریکا و استرالیا در دوره باراک اوباما به منظور پذیرش صدها پناهجوی از سوی آمریکا "احمقانه"، "نفرت انگیز" و "وحشتناک" است.

 

ترامپ در این مکالمه ۲۴ دقیقه‌ای با نخست‌وزیر استرالیا می‌گوید: از استقبال پناهجویان متنفرم به شما گوشزد می‌کنم آنها چون افراد بدی هستند در زندان باید باشند.

 

  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,ترامپ و پنانیتو

 

محتوای این مکالمات تلفنی بدین لحاظ حائز اهمیت است که رئیس جمهوری آمریکا، یکی از بنیادی‌ترین شعارهای انتخاباتی خود را بر ساختن دیوار حائل میان آمریکا و مکزیک بنا کرده و بارها قول داده بود که مکزیک را وادار خواهد کرد هزینه‌های ساخت چنین دیواری را تقبل کند.

 

اما طبق این گزارش ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی خودش با رئیس جمهوری مکزیک او را تهدید می‌کند که اگر به تکرار سخنان خود مبنی بر این که "مکزیک پول ساختن هیچ دیواری را نمی‌دهد" اصرار ورزد، دیگر تمایلی برای دیدار با او ندارد چرا که تکرار این سخنان به تصوری که ترامپ در میان هوادارانش پدید آورده آسیب می‌رساند.

 

او حتی در بخشی از گفت‌وگوی تلفنی‌اش با رئیس جمهوری مکزیک تاکید می‌کند که هزینه‌های ساخت دیوار مورد نظرش را از منابعی در داخل آمریکا تامین خواهد کرد.

 

بر اساس این گزارش، ترامپ خطاب به پنا نیتو اظهار داشت: اگر تو بخواهی بگویی که مکزیک پول دیوار را نمی‌دهد، آن وقت من دیگر تمایلی به دیدار با شما ندارم چون من نمی‌توانم با این قضیه کنار بیاییم.

 

مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته با تصویب لایحه‌ای یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای احداث دیوار مکزیک در اختیار دولت  ترامپ قرار داد و همزمان پل راین، رئیس مجلس نمایندگان که عالی رتبه‌ترین جمهوری‌خواه در کنگره آمریکاست با انتشار ویدئویی تبلیغاتی، در حالی که سوار اسب در مرزهای تگزاس با مکزیک دیده می‌شد شعار "اکنون وقت ساخت دیوار است" سر داد.

 

محتوای گفت‌وگوهای تلفنی ترامپ با رهبران مکزیک و استرالیا روز پنجشنبه در حالی منتشر شد که رئیس جمهوری آمریکا برای سخنرانی در میان هوادارانش به ویرجینیای غربی رفت و در میان آنها بار دیگر بر شعارهای کلاسیک خود همچون احداث دیوار تاکید کرد؛ هر چند این بار او نامی از مکزیک به عنوان تامین کننده منابع مالی این دیوار ذکر نکرد.

 

وی همچنین یک بار دیگر با حمله به تحقیقات درباره احتمال ارتباط اعضای ستاد انتخاباتی او با مسکو، آن را بهانه‌ای برای دموکرات‌ها خواند که بنا دارند بر شکست مفتضحانه خود در انتخابات نوامبر گذشته "سرپوش" بگذارند.

 

به دنبال انتشار این گزارش و فاش شدن متن گفت‌وگوی نخست وزیر استرالیا با ترامپ، مالکوم ترنبول امروز (جمعه) اعلام کرد، رابطه‌اش با دونالد ترامپ "گرم" است.

 

ترنبول گفت: ما دو فرد بالغ هستیم. من از منافع استرالیا حمایت می‌کنم و ترامپ از منافع آمریکا اما ما رابطه‌ای گرم داریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------