گامی تازه در پرونده کمپین ترامپ و روسیه با تشکیل هیئت عالی منصفه



   اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مولر و ترامپ

رابرت مولر، بازرس ویژه‌ پرونده تحقیقات مربوط به رابطه کمپین انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ با روسیه اقدام به تشکیل یک هیئت عالی منصفه با هدف احضار کردن افراد در ارتباط با این پرونده کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، احضاریه‌های ارسالی از سوی این بازرس ویژه و هیئت مذکور در ارتباط با دیدار مناقشه برانگیز پسر ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با یک وکیل روس بوده‌اند.

 

این دیدار که ماه ژوئن گذشته روی داد و دونالد ترامپ جونیور، به همراه جارد کوشنر، داماد ترامپ و پل مانافورت، رئیس وقت ستاد انتخاباتی ترامپ نیز در آن حضور داشتند، برای ماه‌ها مخفی نگه داشته شده بود و تنها در پی تحقیقات روزنامه نیوریورک تایمز بود که از وقوع و جزئیات آن پرده برداشته شد.

 

در قانون قضایی آمریکا، یک هیئت عالی منصفه معمولا با این هدف تشکیل می‌شود که شواهد و مدارک گردآوری شده در جریان یک تحقیقات را سنجیده و تحلیل کرده و بگوید آیا این یافته‌ها برای به جریان انداختن یک روند قضایی رسمی به اندازه کافی "محکمه‌پسند" هستند یا نه. چنین هیئتی به دنبال گناهکار یا بی‌گناه شناختن افراد نیست اما درباره قابل پیگیری بودن اعلام جرم علیه اشخاص یا نهادها قضاوت خواهد کرد.

 

تشکیل این هیئت عالی منصفه می‌تواند نشان از پیشرفت تحقیقات بازرس ویژه، رابرت مولر داشته باشد و این که ممکن است به زودی نتایجی از آن رسما علنی شود.

 

در همین حال، شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا گزارش کرد که بازرس ویژه و تیم حقوقی او مشغول بررسی این فرضیه هستند که رابطه مالی میان گروه اقتصادی عریض و طویل ترامپ و اعضای خانواده او با روسیه چه بوده است.

 

سی‌ان‌ان همچنین گزارش کرد، کمیته تحت نظر رابرت مولر که خود سابقه ریاست اف‌بی‌آی را داشته، در حال تحقیق بیشتر درباره پل مانافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ است.

 

به گزارش این شبکه خبری، تحقیقات جدید از مانافورت پس از آن شکل گرفت که شنودهایی از گفت‌وگوهای مقام‌های روسیه به دست آمده که در آنها نام مانافورت مورد اشاره قرار گرفته است.

 

تحقیقات درباره این پرونده پس از آن به دست مولر سپرده شد که ترامپ، سه ماه پیش، جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی را اخراج کرد.

 

اخبار مربوط به تشکیل این هیئت منصفه در حالی منتشر شد که ترامپ در سخنانی با انتقاد از تحریم‌های جدید علیه روسیه، سردی روابط با مسکو را "خطرناک" خواند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------