هشدار وزیر دادگستری آمریکا به افشاگران اسرار کاخ سفید



    اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,جف سشنز

«جف سشنز» وزیر دادگستری آمریکا روز جمعه در پی رشد فزاینده شمار دفعات درز اخبار محرمانه از کاخ سفید، رسانه‌ها را تهدید به برخورد قانونی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری فاکس نیوز، وی در جمع خبرنگاران گفت: دولتی که اعضایش نتوانند محرمانه صحبت کنند، عملکرد موثری نخواهد داشت.

 

سشنز ادامه داد: فرهنگ افشاگری باید متوقف شود.

 

وزیر دادگستری آمریکا تاکید کرد، تعدادی از افرادی که پیش از این اقدام به افشای اطلاعات محرمانه کرده بودند، هم‌اکنون تحت بازجویی هستند و بزودی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

 

وی گفت که تاکنون چهار متهم به افشای اطلاعات محرمانه و جرایم مرتبط شده‌اند و تحقیقات در این خصوص به سه برابر حالت عادی رسیده است.

 

شماری از اعضای جمهوریخواه کمیته امنیت ملی مجلس سنای آمریکا ماه گذشته هشدار داده بودند که دولت ترامپ با رشد نگران‌کننده شمار دفعات افشای اطلاعات محرمانه مواجه است و این می‌تواند تهدیدی جدی به شمار رود.

 

آخرین مورد از این افشاگری‌ها، انتشار متن کامل مکالمه تلفنی ترامپ با رئیس جمهوری مکزیک و نخست وزیر استرالیا در روزنامه واشنگتن پست بود.

 

برخی اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در جریان این مکالمات، از جمله درخواست او از رئیس جمهوری مکزیک برای سکوت اختیار کردن درباره ماجرای بحث برانگیز ساخت دیوار مرزی، کاخ سفید را به سختی تحت فشار قرار داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------