آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

جزئیات طرح جدید کویت برای حل بحران قطر و همسایگانش



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,دیدار ولیعهد عربستان با فرستاده کویت

در سایه فضای مثبت سفرهای فرستاده امیر کویت به عربستان، امارات، بحرین، عمان و مصر طی ۴۸ ساعت گذشته کویت طرح جدیدی برای حل بحران میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با دوحه ارائه داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه "الرای" کویت، منابع در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس گفته‌اند، این کشور برای ارائه "ضمانت‌های مشترک" با آمریکا در چارچوب تلاش برای حل بحران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با دوحه اعلام آمادگی کرده است.

 

این منابع تاکید کردند، این ضمانـت‌ها عدم تکرار هیچ ضرری از جانب قطر برای همسایگانش است. این در حالی است که ضمانت‌های کویت و آمریکا با استقبال گسترده مسئولانی روبه‌رو شده که فرستاده کویت با آنها ملاقات داشته است.

 

این روزنامه کویتی همچنین فاش کرد که فضای دیدارها بسیار مثبت بود و کویت به چرخش زوایا و تکیه بر مشترکات این کشورها با هدف آغاز گفت‌وگوی مستقیم میان عربستان،‌ امارات، بحرین و مصر با قطر تمایل دارد.

 

کویت همچنین بر حفظ انسجام و ارتباط کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به عنوان یک موجودیت در راستای رویارویی با چالش‌های منطقه تاکید کرده است.

 

طبق گفته این منابع، مهمترین نکاتی که در پیام فرستاده امیر کویت به رهبران پنج کشور آمده ضرورت کنار گذاشتن اختلافات میان کشورهای محاصره کننده و دوحه در راستای حفظ شورای همکاری خلیج فارس به عنوان نهادی است که از کشورهای عضو و ملت‌هایشان محافظت می‌کند.

 

به گفته این منابع، تلاش‌های جدید کویت بر تلاش‌های تحت حمایت آمریکا برای آغاز گفت‌وگوی مستقیم میان چهار کشور محاصره کننده و قطر تمرکز دارد اما بحران اعتماد، بزرگترین مانع را در برابر این رویکرد جدید کویت است به طوری که کشورهای محاصره کننده می‌گویند که دوحه توافقنامه‌ها و پیمان‌هایی که طی دو سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی امضا کرده بود، شکسته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------