واکنش چین به گزارش سالانه دفاعی ژاپن



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,چین

پکن از انتشار گزارش دفاعی سال 2017 میلادی ژاپن که فعالیت های نظامی چین بخصوص در دریاهای جنوبی و شرقی را زیر سووال برده، به شدت انتقاد کرد و آن را شیوه ای تازه برای اجرای مجدد یک حقه‌ قدیمی از جانب توکیو دانست.

به گزارش ایرنا؛«وو چیان» سخنگوی وزارت دفاع چین در مصاحبه ای در پکن گفت که ژاپن با انتشار چنین گزارشی، در حال مخدوش کردن چهره چین در عرصه بین المللی است.

 

وی خاطر نشان کرد که در این گزارش 560 صفحه ای نزدیک به 34 صفحه به چین اختصاص داده شده و از فعالیت های چین در دریاهای شرقی و جنوبی انتقاد شده است.

 

تارنمای «یی سی» چین روز پنجشنبه از قول این سخنگو آورده است که اقدام ژاپن تلاشی برای منحرف کردن افکار عمومی بین المللی و بدبین کردن آنها نسبت به چین است.

 

«وو» گفت که تصویب این گزارش در کابینه ژاپن تازه ترین اقدام این کشور در راستای تغییر وضع موجود در این منطقه و در آبهای دریاهای جنوبی و شرقی است.

 

این سخنگو تاکید کرد که توکیو به دنبال پیشبرد برنامه های جاه طلبانه نظامی است و حتی می خواهد قانون اساسی خود را برای رسیدن به این اهداف تغییر دهد.

 

وزارت دفاع چین تصریح کرده است که برنامه های ژاپن برای تغییر وضع موجود می تواند صلح و ثبات را به مخاطره بیندازد و جامعه بین المللی را نگران کرده است.

 

چین می گوید که ماهیت برنامه های نظامی این کشور دفاعی است و مشارکت فعالی در ماموریت های حفاظت از صلح سازمان ملل دارد.

 

«وانگ یی» وزیرخارجه چین هم به این گزارش اعتراض کرده و آن را اجرای مجدد یک حقه قدیمی از سوی توکیو دانسته است.

چین همچنین در همین ارتباط، یادداشت اعتراضی را رسما تسلیم ژاپن کرده است.

 

ژاپن اواسط هفته جاری و در جریان انتشار گزارش دفاعی سال 2017 میلادی خود، فعالیت‌های پکن در نزدیکی جزایر مورد مناقشه دو کشور در دریای شرقی چین را نگران کننده دانست و اعلام کرد که اقدامات یکجانبه چین با نظم موجود جهانی سازگاری ندارد.

 

ژاپن همچنین در این گزارش فعالیت های نظامی و موشکی کره شمالی را تهدیدی آشکار دانسته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------