92 درصد زرادخانه هسته‌ای جهان در دستان آمریکا و روسیه/شمار تسلیحات هسته‌ای دنیا کاهش یافته است



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,تسلیحات هسته‌‌ای

هم‌زمان با تحرکات جدی کره شمالی در زمینه آزمایش هسته‌ای و لفاظی‌های رئیس‌جمهور آمریکا علیه این کشور نگرانی‌ها درباره‌ یک جنگ هسته‌ای در سراسر جهان تشدید شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری ویژوال کپیتالیست، در حال حاضر تخمین زده می‌شود که حدود 15 هزار سلاح هسته‌ای در جهان وجود دارد که روسیه و آمریکا بیش‌ترین آنها را در اختیار دارند.

 

روسیه 7 هزار سلاح دارد که یک هزار و 910 تای آن آماده پرتاب است و دو هزار و 390 تای آنها ذخیره شده یا نیاز به برخی تعمیرات دارد و دو هزار و 700 تا نیز از رده خارج شده یا در انتظار جداسازی هستند. پس از آن آمریکا با داشتن شش هزار و 800 تا در رده دوم قرار داد که یک هزار و 800 تای آن آماده پرتاب، دو هزار و دویست تا ذخیره شده یا نیازمند تعمیر است و دو هزار و 800 تا از رده خارج شده یا در انتظار جداسازی قرار دارند.

 

فرانسه 300 سلاح هسته‌ای دارد که 290 تای آن آماده پرتاب و 10 تای آن ذخیره شده است. سپس چین با قرار داشتن در رده چهارم 270 سلاح دارد که گفته می‌شود تمامی آن ذخیره شده یا نیازمند مونتاژ هستند. انگلیس نیز با 215 سلاح در رده بعدی است که 120 تا آماده پرتاب و 95 تای آن ذخیره شده یا نیازمند تعمیر است.

 

پاکستان و هند به ترتیب 140 و 130 سلاح هسته‌ای ذخیره شده یا نیازمند مونتاژ دارند. هم‌چنین رژیم صهیونیستی 80 سلاح هسته‌ای دارد که گفته می‌شود در وضعیت ذخیره یا نیازمند مونتاژ هستند. آخرین رده متعلق به کره شمالی است که 60 سلاح هسته‌ای ذخیره یا نیازمند مونتاژ در اختیار دارد.

 

همان‌طور که این آمارها نشان می‌دهد، 92 درصد کل تسلیحات هسته‌ای موجود در جهان در دستان آمریکا در روسیه است.

 

در حالی‌که زرادخانه هسته‌ای جهان تا حدودی بیش از حد بزرگ به نظر می‌آید، تعداد آنها در مقایسه با مجموعشان در طول تاریخ همچون دوران جنگ سرد نسبتا کم است. به عنوان مثال، در سال 1986 در واقع 7 هزار و 300 سلاح هسته‌ای در جهان وجود داشت. بنا بر این، می‌توان گفت که خوشبختانه شمار تسلیحات هسته‌ای دنیا در سال‌های اخیر پس از آنکه کشورها سلاح‌های بیش‌تری را معدوم کردند، کاهش یافته است.

 

هزاران کلاهک هسته‌ای طی این سال‌ها از رده خارج شده‌اند که در نتیجه توافقات و معاهده‌های مختلف برای کاهش تسلیحات حاصل شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------