کره‌شمالی در حال برآورد چگونگی هدف قرار دادن خاک آمریکا با موشک هسته‌ای



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کره‌شمالی موشک هسته‌ای

مقامات اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده اعلام کردند کره شمالی در حال برآورد چگونگی هدف قرار دادن خاک آمریکا با موشک هسته‌ای است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده آمریکا اعلام کردند معتقد هستیم کره‌شمالی در حال برآورد چگونگی هدف قرار دادن خاک آمریکا با موشک هسته‌ای را داراست. 

 

 «مایکل المن» متخصص موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک اعلام کرد فکر نمی‌کنم کره شمالی از موشک‌هایی با دقت بالا و قابلیت نقطه‌زنی برخوردار باشد و کره‌شمالی فن‌آوری بازگرداندن موشک به جو و متلاشی نشدن در جریان پرواز را ندارند. 

 

کره شمالی دارای موشک‌های کوتاه بردی است که می‌تواند همسایگان خود را هدف قرار دهد. 

 

این کشور می‌تواند به گوام که از قلمروهای ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود و یا در مسیر طولانی‌تر «هاوایی» و حتی شاید سواحل غربی ایالات متحده را نیز در تیررس موشک‌های خود دارد. 

 

موشک‌های با برد بلند این کشور هنوز در حال توسعه هستند و اینکه آیا می‌توانند اهداف مهم را هدف قرار دهند یا خیر هنوز در هاله‌ای از ابهام است. 

 

کا‌شناسان بر این باورند که کره شمالی باید آزمایش‌های بیشتری برای دستیابی به فناوری محافظت از کلاهک هسته‌ای زمانی که وارد جو شده و با حرارت بالایی که ناشی از سرعتی بالغ بر هفت کیلومتر در ثانیه است را به انجام برساند. 

 

المن، که یکی از دانشمندان سابق آزمایشگاه تحقیق و توسعه «لاکهید مارتین» به شمار می‌رود و همچنان به عنوان کار‌شناس موشکی برای مأموریت‌های بازرسی تسلیحات در سازمان ملل در حال فعالیت است اعلام کرد در واقع «کیم جونگ اون» می‌تواند با یک سلاح هسته‌ای به آمریکا حمله کند. 

 

وی تاکید کرد من فکر می‌کنم آن‌ها احتمالا بین شش ماه تا یک سال دیگر در آن‌ چیزی که در آن شکست خورده‌اند دست خواهد یافت. 

 

 «جوزف برمودز جونیور»، متخصص بین المللی شناخته شده در امور دفاعی و اطلاعات کره شمالی و توسعه موشک‌های بالستیک، نیز با این اظهارات المن موافق است. 

 

وی اعلام کرد کره شمالی هنوز نتوانسته‌اند به یک موشک قابل اعتماد دست‌ یابند اما در مسیر دستیابی به آن است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------