آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

آسانژ: روسیه در افشای ایمیل‌های حزب دموکرات آمریکا نقش نداشت



   اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,آسانژ

جولیان آسانژ در دیدار با یک مقام کنگره آمریکا گفته است: می‌تواند اثبات کند که افشای اسناد مرتبط با حزب دموکرات که حین کارزار انتخاباتی سال گذشته افشا شد از طرف دولت روسیه نبوده و متعهد شد تا اطلاعات بیشتری را در این رابطه در آینده نزدیک فاش کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دینا رورباکر از جمهوری‌خواهان ایالت کالیفرنیا که روابط نزدیک و دوستانه‌ای با روسیه داشته و در کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا ریاست کمیته اوراسیا را برعهده دارد و اولین مقام کنگره آمریکاست که با جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس در سفارت اکوادور در لندن دیدار کرد.

 

رورباکر با اشاره به مذاکراتش با آسانژ گفت: دیدار سه ساعته ما درباره طیف گسترده‌ای موضوعات از جمله افشاگری ویکی‌لیکس درباره ایمیل‌های حزب دموکرات حین انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته بود. جولیان تاکید داشت که روسیه در هک و افشای این ایمیل‌ها دست نداشته است.

 

او در پاسخ به این پرسش که جزئیات بیشتری را درباره منبع اسناد ذکر کند، گفت: اطلاعاتی دارد که باید به صورت خصوصی با دونالد ترامپ در میان بگذارد.

 

او افزود: جولیان تاکید کرده است که برای بحث‌های بیشتر درباره اطلاعات خاص در مورد ایمیل‌های حزب دموکرات که هنوز برای مردم ناشناخته است، آماده است.

 

عوامل اطلاعاتی آمریکا تاکید کردند، شواهد موثقی در دست دارند که نشان می‌دهند روسیه عامل این حمله هکری است. این حمله هکری موجب خجالت حزب دموکرات شد چراکه شامل افشاگری درباره هیلاری کلینتون و جان پدستا، رئیس ستاد او بود. آسانژ در گذشته هم گفته بود که روسیه منبع اطلاعات افشا شده نبوده است. او همین سخنان را مجددا در دیدار اخیر خود با رورباکر تکرار کرد.

 

آسانژ از سال ۲۰۱۲ در سفارت اکوادور در لندن ساکن است. او هزاران سند دیپلماتیک آمریکا و سند ارتش را فاش کرد که شامل اطلاعاتی درباره جنگ‌های آمریکا در عراق و افغانستان بود.

 

دیدار رورباکر با آسانژ می‌تواند جنجال زیادی را میان همکاران جمهوری‌خواه او ایجاد کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------