دانفورد: جنگ با کره وحشتناک است اما موشک هسته‌ای هم قابل تصور نیست



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,دانفورد

دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز (پنجشنبه) گفت، راه حل نظامی برای تهدید موشکی کره شمالی وحشتناک خواهد بود اما اینکه اجازه دهیم پیونگ یانگ قابلیت خود برای اجرای حمله هسته‌ای به ایالت متحده را توسعه دهد، غیرقابل تصور است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پکن به خبرنگاران گفت: دونالد ترامپ مستقیما به ما گفته است تا گزینه‌های نظامی قابل قبولی ارائه دهیم و ما دقیقا همین کار را انجام می‌دهیم. این اظهارات دانفورد در پاسخ به پرسش‌هایی درباره سخنان اخیر استیو بنن، استراتژیست ارشد کاخ سفید مطرح شد که در مصاحبه جدیدی گفته بود تهدید کره شمالی را نمی‌توان با زور حل و فصل کرد.

 

دانفورد در ادامه تاکید کرد: قطعا اگر یک راه حل نظامی برای این مشکل وجود داشته باشد وحشتناک است و هیچ تردیدی درباره آن وجود ندارد. با این حال او افزود: آنچه غیرقابل تصور است این است که به کیم جونگ اون اجازه دهیم موشک‌های بالستیک با کلاهک هسته‌ای بسازد و ایالات متحده را تهدید کند و به تهدید علیه منطقه ادامه دهد. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین دیدار کرد و طرفین بر اهمیت همکاری میان ارتش‌های دو کشور با هدف برقراری ثبات در روابطی که عمدتا با مناقشات امنیتی، دیپلماتی و تجاری خدشه دار می‌شود، تاکید کردند.

 

دانفورد خطاب به رئیس‌جمهوری چین گفت: هر دو می‌دانیم که شما و رئیس‌جمهوری آمریکا به ارتقای روابط نظامی دوجانبه متعهد هستید و ما با تعهد خوبی به سمت آن نزدیک شده‌ایم و می‌خواهیم این مناسبات نتیجه بخش باشد. از سوی دیگر رئیس ستاد مشترک ارتش چین در دیدار با دانفورد درباره شرایط در شبه جزیره کره تاکید کرد: پکن اصرار دارد که اقدام نظامی باید منتفی شود و مذاکرات را گزینه‌ای موثر می‌داند.

 

دانفورد پیش از این به کره‌ جنوبی سفر کرده بود و پنجشنبه شب به ژاپن می‌رود. مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی گفته است اگر کره شمالی آزمایشات موشکی و هسته‌ای خود را متوقف کند، برای مذاکرات نماینده ویژه به کره شمالی اعزام می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------