آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

نتانیاهو برای انتقاد از موضع ترامپ در قبال نژادپرستی، تحت فشار قرار گرفت



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , نتانیاهو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز - پنجشنبه- تحت فشار شدید قرار گرفت تا نسبت به موضع‌گیری رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال حوادث اخیر شهر شارلوتزویل واکنش نشان دهد. 

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «بنیامین نتانیاهو» تحت فشار شدید قرار گرفت تا علیه واکنش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا که گفته بود در حوادث شارلوتزویل هر دو طرف مقصر بوده‌اند، موضع‌گیری کند.

 

نخست‌وزیر اسرائیل سعی می‌کرد در خصوص موضع‌گیری ترامپ در رابطه با حوادث خشونت‌بار شارلوتزویل سکوت کرده و آرامش را در روابط خود با ترامپ حفظ کند.

 

سیاستمداران مخالف، تحلیل‌گران و حتی برخی از اطرافیان نتانیاهو از وی خواستند تا موضع قاطعانه‌تری نسبت به این حوادث و گفته‌های ترامپ از خود نشان دهد.

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که خود را رهبر یهودیان جهان می‌داند و بلافاصله پس از هر حرکت ضدیهودی اقدام به موضع‌گیری می‌کند، این بار پس از گذشت سه روز از راهپیمایی نژادپرستان در شارلوتزویل با انتشار یک پیام در صفحه توئیتر خود نوشت: «از تظاهرات ضدیهودی، نازیستی و نژادپرستانه خشمگین شده است. هر فرد باید با نفرت نسبت به این راهپیمایی مخالفت خود را اظهار کند».

 

«دیوید کیز» سخنگوی نتانیاهو نیز در خصوص این پیام اظهار داشت که موضع نخست‌وزیر اسرائیل کاملا واضح است و هیچ توضیح بیشتری در این خصوص وجود ندارد.

 

وی تصریح کرد: «فکر می‌کنم نتانیاهو دیدگاه خود را در رابطه با هر فردی که مورد آزار و اذیت نئونازیست‌ها قرار گرفته به صورت کاملا روشن بیان کرده است.»

 

یک روزنامه اسرائیلی نیز در این خصوص نوشت: «پس از آن که نخست‌وزیر اسرائیل، ترامپ را بزرگ‌ترین دوست در تاریخ اسرائیل خوانده است، چگونه می‌تواند مواضع وی را محکوم کرده و از وی به عنوان یک رئیس‌جمهور ضد یهود و نژادپرست سخن بگوید.»

 

«ایتان گیلوبا» کارشناس روابط آمریکا و اسرائیل در دانشگاه «بار ایلان» نیز تاکید کرد که نتانیاهو نمی‌خواهد ترامپ را با خود بیگانه کند اما در این فرایند یهودیان آمریکا را از خود دور می‌کند.

 

«ناتالی بنت» رهبر حزب خانه یهودیان ناسیونالیست نیز در واکنش به این حوادث، راهپیمایی نژادپرستانه را حمله به یهودیان آمریکا و خون سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ جهانی دوم در مقابل نازی‌‌ها خواند و موضع‌گیری سران ایالات متحده که به گفته وی در چند روز گذشته مواضع ضدیهودی از خود به نمایش گذاشته‌اند را محکوم کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------