تلاش بزرگترین حزب مخالف دولت کره برای استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در منطقه



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,استقرار سلاح های هسته ای

بزرگترین حزب مخالف دولت کره جنوبی تلاش خود را برای استقرار سلاح های هسته ای و راهبردی آمریکا در منطقه شبه جزیره کره با هدف مقابله با تهدیدهای کره شمالی آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا، حزب «کره آزاد» که همواره سیاست های «مون جائه این» رئیس جمهور جدید کره جنوبی در خصوص کره شمالی را به باد انتقاد می گیرد، اعلام کرده است که آرایش تسلیحات اتمی آمریکا در خاک کشورشان و منطقه با توجه به شرایط کنونی از هر حیث ضروری است.

 

ظاهرا پیشنهاد این موضوع در نشستی که به تازگی توسط فراکسیون پارلمانی حزب «کره آزاد» برگزار شده، مطرح گردید و اعضای این حزب اعلام کرده اند که برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی، بهتر است سلاح های راهبردی آمریکا در خاک کشورشان استقرار یابد.

 

بر اساس توافقنامه ای که کره جنوبی با آمریکا در سال 1974 میلادی امضا کرده است، سئول از حق ساخت چنین تسلیحاتی برخوردار نیست و آمریکا نیز بعد از سال 1991 میلادی با هدف عاری سازی شبه جزیره کره، تسلیحات اتمی خود را از کره جنوبی خارج کرد.

 

حزب مخالف دولت کره جنوبی بر اساس گزارش یونهاپ می گوید که کره شمالی تاکنون 5 آزمایش اتمی انجام داده و این کشور همچنان به توسعه تسلیحات اتمی مبادرت می ورزد و ممکن است آزمایش های هسته ای دیگری را در دستور کار داشته باشد.

 

در مقابل تلاش های حزب « کره آزاد» برخی از رسانه های کره جنوبی نیز در روزهای اخیر با بالا گرفتن تنش ها میان آمریکا و کره شمالی، خواستار تولید سلاح هسته ای توسط کشورشان شده بودند.

 

تلاش های این حزب که در انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت ماه سالجاری متحمل شکست شد، در حالی صورت می گیرد که «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که کشورش به دنبال فروپاشی کره شمالی نیست و سئول تمامی توان خود را برای پرهیز از جنگ در شبه جزیره کره بکار می گیرد و همه تلاش ها بر حل صلح آمیز مناقشات متمرکز خواهد شد.

 

اعضای بزرگترین حزب مخالف دولت کره جنوبی می گویند که دولت جدید این کشور در برابر تنش های اخیر در منطقه جدی ظاهر نشده و در واکنش به تهدیدهای کره شمالی به کشورهای دیگر وابسته است.

 

کره شمالی که پیشتر از حمله به پایگاه های نظامی آمریکا در جزیره گوام در اقیانوس آرام با چهار فروند موشک بالستیک خبر داده بود، روز سه شنبه اعلام کرد که فعلا حمله به این پایگاه ها عملی نخواهد شد مشروط بر آنکه آمریکا نیز به دنبال تشدید تنش در شبه جزیره کره نباشد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------