انتقاد مرکل از صدراعظم پیشین آلمان



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,مرکل

صدراعظم آلمان با انتقاد از گرهارد شرودر که شغل جدیدی در شرکت نفتی روسی موسوم به "روس‌نفت" را پذیرفته است، گفت اگر روزی از سیاست کنار برود هیچ پستی را در عرصه صنعتی نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، انتخاب گرهار شرودر، صدراعظم سابق آلمان برای عضویت در هیات مدیره روس‌نفت جنجال‌های زیادی در آلمان به پا کرده است چرا که این شرکت نفتی روسیه هدف تحریم‌های غرب بر سر نقش مسکو در بحران اوکراین قرار گرفته است؛ علاوه بر این، نگرانی‌هایی درباره احتمال مداخله روس‌ها در انتخابات پارلمانی ۲۴ سپتامبر وجود دارد.

 

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مصاحبه‌ با روزنامه بیلد گفت: از نظر من آنچه آقای شرودر انجام می‌دهد، درست نیست. اگر دیگر صدراعظم نشدم، قصد ندارم پستی را در عرصه صنعت بگیرم اما اول از همه روی انتخابات و این مساله متمرکز هستم که ممکن است مجددا به عنوان صدراعظم انتخاب شوم.

 

شرودر ۷۳ ساله که دوستی او با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه علنی است، از تصمیم خود برای پیوستن به روس‌نفت دفاع کرد و مخالفانش را به ایجاد مانور سیاسی با هدف کمک کردن به انتخاب مجدد مرکل متهم کرده است.

 

شرودر که از حزب سوسیال دموکراتیک آلمان است، تاکید دارد که شغل آتی او در روس‌نفت به حزبش آسیبی وارد نمی‌کند. این حزب در نظرسنجی‌ها با اختلاف حدود ۱۵ درصد پس از حزب محافظه‌کار مرکل قرار دارد و بسیاری از مفسران انتظار داردند که آنها مجدد به یک "ائتلاف بزرگ" چپ-راست بپیوندند.

 

دیدگاه‌های صدراعظم پیشین آلمان در میان اعضای حزبش اختلاف ایجاد کرد و برخی از آنها هنوز از اصلاحات بازار کار او ناراضی هستند و برخی دیگر از این رهبر سابق حزب فاصله گرفته‌اند.  

 

بیش از ۵۱ درصد از سهام روس‌نفت در اختیار دولت روسیه است و برخی از محافظه‌کاران و سبزهای آلمان از رفتار "بی‌شرمانه" شرودر انتقاد کردند. شرودر در حال حاضر رئیس کمیته سهامداران Nord Stream AG، یک کنسرسیوم تحت رهبری گازپروم است که برای ساخت یک خط لوله انتقال گاز روسیه به سراسر بالتیک تاسیس شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------